Gemert start met zege in 3e klasse

1 oktober 2023

Na bekernederlagen tegen tweedeklassers SSS’18 en ZSV opende het eerste vrouwenteam van vv Gemert zondag eindelijk de competitie. In Valkenswaard moest De Valk eraan geloven. Na een zeer matige eerst helft beslisten de zwartwitten in de 2e helft de wedstrijd binnen 5 minuten. Dankzij een toch overtuigende 2-5 overwinning keerden de Gemertse vrouwen met de eerste drie punten van het seizoen huiswaarts.

De start was voor het bezoekende team uit Gemert. Direct na de aftrap gingen de zwartwitten op jacht naar het eerste doelpunt in de derde klasse, en die viel al na 7 minuten spelen. Het aanvalsduo Annelies/Lynn wist elkaar weer blindelings te vinden en eerstgenoemde maakte de kans onberispelijk af.

Daarna creëerde met name De Valk kansen en dat resulteerde na een kwartier dan ook in de gelijkmaker. De thuisploeg bleef rustig spelen, terwijl de Gemertse vrouwen vooral tegen zichzelf aan het voetballen waren. Tot overmaat van ramp nam De Valk op slag van rust nog de voorsprong in de wedstrijd.

Een duidelijke opdracht gaf coach Jelle Roosjen in de rust het team mee: er moest meer inzet en passie in de strijd gegooid worden. En dat lukte. Na 15 minuten in de tweede helft werd Fleur in de zestien onderuitgehaald en aanvoerster Annelies benutte zonder problemen de pingel (zie foto).

De stand was weer gelijk, maar de Gemertse dames kregen vleugels. Vier minuten later was de stand ineens 2-4 voor Gemert door een mooi afstandsschot van Imke en een schitterende vrijgespeelde kans van Lynn, die de bal in de verre bovenhoek krulde.

Daarna was het een kwestie van consolideren. Gemert kwam niet echt meer in de problemen en Manon gooide het duel in blessuretijd in het slot met een prachtige volley: 2-5.

Daardoor konden de Gemertse dames positief terugkijken op een goede start in de derde klasse.

Komende zondag speelt Gemert VR1 thuis tegen DBSV VR1 uit Maastricht. Aanvang is 12.30 uur.