Zwaarbevochten zege Gemert op vc Vlissingen: 3-2

31 maart 2018

Gemert heeft zaterdagavond de derde zege op rij geboekt. Na Juliana’31 en Groene Ster werd ook vc Vlissingen geklopt: 3-2.

De wedstrijd op sportpark Molenbroek kende twee gezichten. Het eerste half uur was voor de thuisploeg. Gemert speelde goed, met vlotte combinaties en veel diepte. Dat leidde al binnen twaalf minuten tot twee doelpunten. In de 6e minuut werd Bart van Berlo diep gestuurd. De bal belandde via wat omwegen bij Ruben Rodrigues. Diens schot werd met de hand gekeerd door Vlissingenspeler Shannon Braafhart. De scheidsrechter de bal op de stip en Rodrigues zelf velde het vonnis: 1-0.

Gemert, zonder de geblesseerde Jens Leijten, bleef daarna dominant en dreigend. Vijf minuten later was het weer raak. Een diepe bal van Youri van Brussel leek Ruben Rodrigues iets te ver naar de buitenkant te dwingen, maar de Gemertse aanvaller draaide zelf terug en verraste de Vlissingse doelman alsnog in de verre hoek: 2-0.

Met die comfortabele voorsprong als ruggesteun leek er geen vuiltje aan de lucht voor de Gemertenaren. Vlissingen probeerde het wel, maar kon maar mondjesmaat gevaarlijk worden voor Bono Barten. Dat veranderde enigszins in het laatste kwartier. Langzaam draaiden de Zeeuwen de duimschroeven aan en steeds vaker werd het hectisch in het Gemertse strafschopgebied. Maar doelpunten kwamen er voor rust niet uit voort.

Na rust werden de hemelsluizen open gezet en werd het vriendelijke voorjaarsweer verdreven door een enorme regenbui. Ook voor Gemert leken zich even donkere wolken samen te pakken, toen een overtreding van Coen Brouwers werd bestraft met een penalty. Hoessein Bouzambou maakte er in de 61e minuut 2-1 van.

Gemert had het lastig tegen de nummer acht van de ranglijst, die nog een paar punten nodig heeft om lijfsbehoud veilig te stellen en op jacht ging naar de gelijkmaker. Maar de rust leek weer te keren in de 71e minuut.  Jasper Lalisang gleed de 3-1 binnen op aangeven van Ruben Rodrigues en gaf de zwartwitten daarmee lucht.

Maar wie dacht dat het daarmee gespeeld was, had het mis. In de resterende twintig minuten kwam Vlissingen toch nog een keer terug. Mart de Kroo tekende in de 79e minuut voor de 3-2 en daarmee voor een spannende slotfase. Vlissingen drong aan, kreeg kansen, maar slaagde er niet meer in om Bono Barten voor een derde keer te verschalken. Aan de andere kant liet ook de thuisploeg na om verder weg te lopen. Op het scheiden van de markt kreeg de Vlissingse invaller Geraldi Geerman nog een rode kaart voor een charge op Ronny van den Elzen.

Met de nieuwe overwinning is Gemert opgeklommen naar de derde plaats, hoewel het grote verschil in aantal gespeelde wedstrijden een vertekend beeld geeft van de ranglijst.

Gemert richt het vizier nu op komende donderdag, als SV Deurne op bezoek komt voor de kwartfinale van de districtsbeker. De winnaar voegt zich niet alleen bij de laatste vier, maar plaatst zich ook voor het landelijke KNVB-bekertoernooi van volgend seizoen. De inzet is derhalve hoog. De wedstrijd begint donderdag om 20.00 uur.

GEMERT: Barten; Van Berlo, Jacobs, Brugmans, Van den Elzen, Groen, Brouwers, Lalisang (84. Fonken), Rodrigues, Van Brussel (64. Jansen) en Kemper (74. Van Rooij).

Kijk voor meer wedstrijdfoto’s, gemaakt door Frans Brzoskowski, in het album op deze site.