Zure hervatting seizoen Gemert

21 januari 2018

Gemert heeft een erg zure hervatting van de competitie achter de rug. De ploeg incasseerde zondagmiddag een linkse directe van hekkensluiter sc Woezik. In Wijchen werd het 2-0 en op die uitslag viel helemaal niets af te dingen.

Gemert staat nog altijd op de tweede plaats, op één punt van O.S.S.’20, omdat de wedstrijd van de koploper tegen UDI’19 werd afgelast. Maar dat deed niets af aan het Gemertse chagrijn rond half vijf op het sportpark in Wijchen. De zwartwitten haalden op het kunstgras in Gelderland nooit het eigen niveau. De ploeg wilde meteen het goede gevoel van voor de winterstop hervinden, maar bleef in plaats daarvan steken in de startblokken.

Dennis Dekkers kon zondag niet beschikken over Ron Jansen en Jeremias Carlos David. De twee aanvallers zijn nog onvoldoende hersteld van de eind vorig jaar opgelopen blessures. Uiteraard is Joost Habraken dit seizoen ook niet meer van de partij. Youri van Brussel had voor het eerst weer een basisplaats, als linksbuiten.

Gemert toonde zich al meteen roestig en slaagde er niet in om de rode lantaarndrager zijn wil op te leggen. De beste kansen waren dan ook voor de thuisploeg. Met name spits Jos Peltzer bleef zondag negentig minuten lang een ware plaag voor de Gemertse verdedigers. Bij zijn beste kans voor rust stuitte hij op Bono Barten, die de bal met een katachtige reflex uit de doelmond ranselde: een prachtige redding.

Pas in het laatste kwartier kwam Gemert langzaam maar zeker op gang. Dat leidde direct tot kansen. Met name op de rechterflank lag veel ruimte. Jasper Lalisang schoot de bal voorlangs, de paal stond succes van een individuele actie van Ruben Rodrigues in de weg en Ralf Kemper kon de bal net niet binnenwerken na een ingestudeerde corner.

Hoewel Gemert dus aarzelend was gestart, gaf die slotfase de meegereisde supporters moed. Gemert leek het surplus aan kwaliteit te gaan vertalen. Maar bij het begin van de tweede helft vervielen de zwartwitten opnieuw in slordigheden, onnauwkeurige passing en veel miscommunicatie. SC Woezik rook dat er iets in zat tegen de nummer twee van de ranglijst en ging steeds beter spelen. De treffer liet dan ook niet lang op zich wachten. Dat de doelpuntmaker Jos Peltzer heette was ook geen verrassing.

Er resteerde nog bijna een half uur en Gemert moest in de achtervolging. Maar de knop bleek zondagmiddag niet om te zetten. Gemert miste de power en creativiteit om het Wijchense blok uiteen te spelen. Woezik kon nu rustig de kansen afwachten en kreeg al een paar mogelijkheden voordat de wedstrijd werd beslist. Kort voor tijd was het opnieuw Peltzer die de trekker overhaalde en Gemert daarmee op zijn vierde nederlaag van het seizoen tracteerde: 2-0. Opvallend is dat het dus opnieuw misging tegen een laagvlieger.  Tegen de laaggeklasseerde opponenten hebben de zwartwitten dit seizoen meer moeite dan met de betere tegenstanders.

Volgend weekend staat de eerste thuiswedstrijd van 2018 op het programma. Het is meteen een kraker: de derby tegen UDI”19. Komende dinsdag speelt Gemert nog een oefenwedstrijd tegen eersteklasser Venlosche Boys. Die wedstrijd op sportpark Molenbroek begint om 20.00 uur.

GEMERT: Barten; Leijten,  Van Rooij, Brugmans, Van Berlo (85. Jacobs); Brouwers, Lalisang, Groen 75. Fonken); Kemper, Rodrigues, Van Brussel (46. Van den Elzen).