Zondag laatste competitieduel Mark van Dijk tegen vv Gestel

10 mei 2017

Aanstaande zondag (14 mei) speelt Gemert de laatste competitiewedstrijd van het seizoen, thuis tegen vv Gestel. Hoewel het duel voor Gemert weinig meer om het lijf heeft, zal het treffen met de Eindhovenaren toch de geschiedenisboeken ingaan.

Het duel Gemert- vv Gestel is namelijk de laatste officiële thuiswedstrijd van aanvoerder en clubicoon Mark van Dijk, die na dit seizoen een punt achter zijn imposante loopbaan zet. Mark speelde verdeeld over twee periodes jarenlang voor Gemert en geldt als een van de beste en meest succesvolste spelers van Gemert ooit.

Naast het afscheid van Mark, die op 28 mei een afscheidswedstrijd krijgt aangeboden, worden zondag ook Yoeri Vissers (vertrekt naar Blauw-Geel’38), Vincent Buijssen (Woezik ) en Rick Wijnen uitgezwaaid door het thuispubliek. Voorafgaand aan de wedstrijd zal kort worden stilgestaan bij de laatste optredens van deze spelers.

Gemert treft zondag een tegenstander die na de winter ernstig in problemen is gekomen. De laatste weken worden er door de nodige personele problemen louter zware nederlagen geleden, waardoor de ploeg aan een vrije val op de ranglijst bezig is en nog altijd moet vechten voor klassenbehoud.

Voor Gemert geldt het duel als een ideale opwarmer voor de bekerfinale op 21 mei in Panningen tegen Blauw-Geel’38. In dit duel kan Gemert het seizoen afsluiten met een hoofdprijs.

Coach Dennis Dekkers was afgelopen zondag absoluut niet te spreken over de manier waarop de zwartwitten acteerden tegen Chevremont (2-1 verlies) en zal zijn de ploeg ongetwijfeld op scherp hebben gezet om er een mooi laatste competitieduel van te maken zondag.

Hopelijk zullen veel supporters de spelers die volgend seizoen niet meer op sportpark Molenbroek actief zullen zijn uit komen zwaaien, dus graag tot zondag 14.30 uur! Speciaal op moederdag krijgen alle moeders gratis entree.