Weer lastige opgave voor Gemert

28 september 2016

Voor de tweede keer in korte tijd gaat Gemert 1 op bezoek bij de lijstaanvoerder in de hoofdklasse B. Ging de reis een paar weken geleden naar Delft waar de toenmalige koploper het sterke DHC wachtte, aanstaande zaterdag gaat Gemert naar het naburige Nuenen waar de huidige lijstaanvoerder rksv Nuenen de tegenstander is.

Nuenen, dat vorig seizoen na een bloedstollende titelstrijd de titel in de eerste klasse C voor de neus van HVCH wegkaapte, is het seizoen sterk gestart. De ploeg won tot nu toe 5 van de 6 wedstrijden, alleen het duel uit tegen Halsteren ging verloren.

Gemert treft zaterdag op sportpark Oude Landen een ploeg die de wind volledig in de zeilen heeft. Dit bleek overduidelijk afgelopen zondag, toen Nuenen de lastige uitwedstrijd in Zuid-Limburg tegen Chevremont in winst omzette; 2-3. Nuenen was de gehele wedstrijd de mindere van Chevremont en keek na een uur spelen tegen een verdiende 2-0 achterstand aan. In de slotfase rechtte de ploeg echter de rug en lachte het geluk Nuenen toe. In de 70e minuut bracht Sweres de aansluiting tot stand, waarna Raas 2 minuten voor tijd de nauwelijks verdiende gelijkmaker op het bord zette. In de werkelijk allerlaatste minuut van de blessuretijd zorgde Sijbers ervoor dat Nuenen zelfs nog met de zege aan de haal ging.

Gemert, waar spits Ron Jansen op bezoek gaat bij zijn oude poeg, kent tot nu toe een beetje een enigszins wisselvallig seizoen. Thuis wil het met drie gelijke spelen nog niet echt vlotten en oogt de ploeg nog wat stroef. Op vreemde bodem echter kwam Gemert met twee overwinningen tegen EHC en DOSKO en een verdienstelijk gelijkspel tegen DHC tot nu toe ijzersterk voor de dag.

Dit laatste gegeven zorgt ervoor dat de wedstrijd van in Nuenen met het nodige vertrouwen tegemoet kan worden gezien. De wedstrijd op sportpark Oude Landen, Pastoorsmast 14 in Nuenen, begint om 19.30 uur.