vv Gemert peilt interesse voor Walking Football

20 maart 2018

In Nederland Voetballand is een nieuwe tak in opkomst; Walking Football. Steeds meer verenigingen bieden deze vorm aan. Walking Football is bedoeld voor zestigplussers, die graag actief bezig zijn.

De essentie van het spel is dat er niet gerend mag worden. Snelwandelen mag daarentegen wel. De spelregels zijn in de basis hetzelfde als bij regulier voetbal, maar er gelden een paar uitzonderingen. Zo is er geen buitenspelregel en er zijn geen keepers. Er mogen geen slidings worden gemaakt en de bal mag niet boven heuphoogte uitkomen. De spelregels zijn zo gemaakt om de fysieke belasting laag te houden, zodat blessures worden voorkomen.

Walking Football is een Engelse vondst. De eredivisie en het Nationaal Ouderenfonds hebben de spelvorm naar Nederland gehaald. Inmiddels wordt bij een flink aantal verenigingen met veel plezier wekelijks een potje gevoetbald door zestigplussers. Puur voor de gezelligheid en om tot op hogere leeftijd lekker actief en in beweging te blijven.

De slogan van Walking Football is; EEN LEVEN LANG VOETBAL. Immers, de meeste voetballers kunnen geen genoeg krijgen van het spelletje. Naarmate de jaren verstrijken, stribbelt het lijf helaas steeds meer tegen. Maar bij Walking Football is dat geen probleem. En ook als je eerder nooit gevoetbald hebt, is het een mooie hobby.

Voetbalvereniging Gemert wil graag peilen of er belangstelling is voor Walking Football in Gemert. Als er interesse is, wil de club graag alle gelegenheid bieden. Hoe vaak en op welke dagen de wedstrijdjes worden georganiseerd, wordt allemaal later ingevuld. Dat kan in onderling overleg besproken worden, afhankelijk van het aantal spelers.

Ben je geïnteresseerd? Dan kun je een mailtje sturen naar pr@vvgemert.nl of  schiet bestuurslid Frank van den Heuvel  (06 20406125)  even aan op het sportpark.