vv Gemert maakt zich op voor jubileum Gemerts Ballonfestijn

15 juni 2017

Het Gemertse ballonfestijn staat aan de vooravond van de 25e editie. Maar niet alleen in dat opzicht wordt het evenement op 1 en 2 september bijzonder. Het festijn krijgt een compleet ander gezicht: grootser, gevarieerder en dus aantrekkelijker.

De ballonnen zullen op die vrijdag- en zaterdagavond voor het eerst het luchtruim kiezen vanaf de voetbalvelden van voetbalvereniging Gemert. Rotary Gemert-Beek en Donk-Lieshout vroeg vv Gemert eind vorig jaar of er een samenwerking mogelijk was en het bestuur van de plaatselijke voetbalclub reageerde direct enthousiast.

Sindsdien zijn de voorbereidingen voor het Gemerts Ballonfestijn meteen opgepakt. De nieuwe locatie biedt de organisatie van het Gemerts Ballonfestijn tal van extra mogelijkheden. Zo zijn er op sportpark Molenbroek natuurlijk al veel (horeca-)faciliteiten. De ballonnen gaan omhoog vanaf de velden twee en drie, maar er  is ook veel te doen rondom de kantine van vv Gemert. Daar zal een groot terras zijn. Gedurende de twee dagen zijn er optredens van blaaskapellen, demonstraties en nog veel meer amusement voor de hele familie.

Ondanks alle activiteiten heeft het Gemerts Ballonfestijn ervoor gekozen om geen entree te heffen: het evenement is op beide dagen gratis toegankelijk. Iedereen kan dus van dichtbij zien hoe de hete lucht in de ballonnen wordt geblazen en hoe zo’n enorm gevaarte uiteindelijk de lucht in gaat. Er komen tientallen ballonvaarders uit het hele land naar Nederland. Soms hebben ze bijzondere exemplaren bij zich, de zogenoemde ‘special shapes’.  Daarover wordt in de loop van de zomer meer bekend.

Inmiddels is de verkoop van de ballonvaarten in volle gang. De organisatie heeft een spiksplinternieuwe site opgebouwd (www.gemertsballonfestijn.nl) waar alle informatie over de arrrangementen te vinden is.  Bent u op zoek naar een origineel vaderdagcadeau? Wilt u iets bijzonders doen met een gezelschap zakenrelaties?  Graag iets spannends beleven met je vriendengroep? Een bijzondere manier vinden om je vriendin tot huwelijk te vragen? Een ballonvaart is voor iedereen een onvergetelijke ervaring.

Op de site worden de hele zomer door ook de laatste nieuwtjes geplaatst over de voorbereidingen en komt in de komende weken ook informatie over de goede doelen. Want zoals elk jaar gaat een deel van de opbrengst van het evenement naar goede doelen in het dorp en de nabije regio.

De 25e editie van het Gemerts Ballonfestijn belooft een prachtige jubileumfeest te worden. Rotary Gemert-Beek en Donk-Lieshout en voetbalvereniging Gemert kijken er al naar uit. Houd 1 en 2 september, het eerste weekend na de schoolvakanties, alvast vrij in de agenda’s!