Valse start Gemert in Vlissingen

Gemert is er niet in geslaagd op in de openingswedstrijd van het seizoen één of meer punten binnen te loodsen. De ploeg van Bert Ruijsch verloor in en tegen Vlissingen met 3-1.

Vlissingen toonde zich op het eigen sportpark aan de Irislaan een geduchte opponent. Verrassend was dat niet. Niet voor niets worden de roodwitten, die vorig seizoen de topklasse op een haar na misten, getipt als een van de kanshebbers in de hoofdklasse B.

Gemert startte in Zeeland nog zonder Mark van Dijk. De aanvoerder kampt met een schouderblessure en miste ook al het laatste deel van de voorbereiding. Ook Coen Brouwers was er na zijn blessure nog niet bij. Youri van Brussel revalideert nog altijd van zijn voetbreuk.

Het centrum werd bemand door Kees Brugmans en Bart van Berlo, met Jens Leijten en Ronny van den Elzen op de flanken. Op het middenvelder speelden Erik van Dijk, Jasper Lalisang en Joost Habraken. De aanvallers Ralf Kemper, Thijs van Pol en Vincent Buijssen completeerden het elftal.

Gemert begon niet onaardig in Vlissingen. In de eerste 25 minuten zag het er voetballend prima uit, van twee kanten. Er ontstonden ook kleine kansjes, maar gescoord werd er niet. Langzaam maar zeker pakte Vlissingen vervolgens het initiatief, resulterend in enkele goede mogelijkheden voor de thuisploeg in het laatste kwartier voor rust. Gemert mocht niet klagen dat de pauze met een 0-0 op het scorebord werd gehaald.

Uiteindelijk kwamen de doelpunten in de tweede helft en wat zich voor rust al aandiende, gebeurde na de hervatting. Vlissingen had het overwicht en ging beter om met de kansen. In de 53e minuut opende Etienne Mallie de score voor de gastheren, 1-0, en minder dan tien minuten later lag de 2-0 achter Sven van Ommeren. Dit keer mocht Josimar Pattinama de trekker overhalen.

Gemert probeerde het nog wel, maar kon aanvallend weinig creëren. Tien minuten viel het eindoordeel. Vlissingen-speler Perry Bierkens maakte er 3-0 van uit een corner. De voorsprong was verdiend, omdat Vlissingen wat kordater en slimmer optrad, maar Gemert mocht zich aanrekenen dat het verdedigend bij twee van de drie goals steken liet vallen.

De spanning was met de derde treffer van de middag wel verdwenen. De tegentreffer kwam op naam van Ralf Kemper, die daarmee zijn eerste competitiegoal in de hoofdmacht van de zwartwitten noteerde. De goal viel evenwel pas in blessuretijd, dus een remonte van Gemert zat er nooit meer in.

De nederlaag komt natuurlijk even aan, maar Gemert mag niet te lang treuren, want komende zaterdag staat er opnieuw een uitdagende wedstrijd op het programma. Dan komt Blauw-Geel’38 naar sportpark Molenbroek en gaan de zwartwitten proberen om het goede gevoel weer te pakken te krijgen.

GEMERT: Van Ommeren; Leijten, Brugmans, Van Berlo, Van den Elzen; Erik van Dijk, Lalisang, Habraken (70. Vissers); Kemper, Van Pol, Buijssen.