Tweede editie vv Gemert Voetbaldagen in aantocht

23 september 2016

In de laatste week van oktober, midden in de herfstvakantie voor de basisscholen, begint op sportpark Molenbroek in Gemert de tweede editie van de vv Gemert Voetbaldagen. Alles wordt in het werk gesteld om er een daverend driedaags voetbalfeest van te maken voor de E- en D-junioren.

De organiatie is in handen van het driemanschap Werner Smits, Michael Bots en Frank van den Heuvel. Zij namen vorig seizoen het initiatief tot het opzetten van de Voetbaldagen en kozen bewust voor de maand oktober. ,,In het voorjaar en de zomer zijn er al meerdere voetbalkampen, ook in deze regio”, vertellen de organisatoren. ,,In het najaar is dat anders. Je hebt dan meer risico’s qua weer, maar daar zijn we op voorbereid. Het is niet snel te slecht weer om buiten te voetballen. Maar mocht het echt bar en boos zijn, dan hebben we een alternatief programma.”

Vorig jaar was dat niet nodig. De eerste editie van de Voetbaldagen was zonovergoten en leidde tot veel positieve reacties. De opzet is dit jaar ‑ op dinsdag 25, woensdag 26 en donderdag 27 oktober ‑ goeddeels hetzelfde. De E- en D-junioren krijgen zowel ’s ochtends als ’s middags trainingen voorgeschoteld op de twee kunstgrasvelden van sportpark Molenbroek. De sessies zijn afwisselend; technische oefenstof, wedstrijdjes, toernooitjes en voetbalgerelateerde spelletjes. Rond het middaguur is er een gezamenlijke lunch en rond vier uur wordt de dag afgerond. Ook is er in ieder geval één sessie in de drie dagen in de sporthal.

Het deelnamegeld bedraagt 75 euro per persoon. Bij het all-in-pakket behoort, naast bovenstaand programma en alle eten en drinken, ook een mooi voetbaltenue van het Italiaanse merk Givova. Vorig jaar kregen alle spelers en speelsters een trainingspak én voetbaltenue. Dit jaar is de exacte samenstelling van de kledingset nog een verrassing.

“Voornaamste doel is om de kinderen drie mooie dagen te geven”, stellen Michael Bots, Werner Smits en Frank van den Heuvel. ,,Natuurlijk willen alle spelers op het veld graag winnen, zo hoort het. In de trainingen probeer je de kinderen ook iets te leren, iets op te laten steken. Maar in alles staat het plezier voorop. Ongeacht het niveau moeten alle kinderen op geweldige dagen terug kunnen kijken.”

Een team van enthousiaste vrijwilligers staat klaar om de diverse groepen te begeleiden. Een groot deel van de begeleiders was er ook in 2015 bij en meldde zich direct weer aan voor de komende editie. Ook een groot deel van de deelnemers van vorig jaar heeft zich alweer ingeschreven. Het merendeel van de beschikbare plaatsen is inmiddels bezet, maar de inschrijving loopt nog enkele weken door. De vv Gemert Voetbaldagen staan ook open voor spelers en speelsters uit de naburige dorpen. Vorig seizoen was er een grote delegatie uit de Gemertse kerkdorpen present.

Alle informatie en het inschrijfformulier zijn te vinden op de website van vv Gemert; www.vvgemert.nl. Klik hier voor alle gegevens en het inschrijfformulier.

Foto Frans Brzoskowski