Thuiswedstrijd voor Gemert tegen EHC/Heuts

18 januari 2017

Nadat het duel tegen Halsteren vorige week wegens de slechte staat van het veld werd afgelast, hoopt Gemert aanstaande zondag (22 januari) eindelijk te kunnen beginnen aan de tweede seizoenshelft. Tegenstander zondag op Sportpark Molenbroek is EHC/Heuts.

EHC/Heuts behoort al jaren tot de beter presterende amateurclubs uit Limburg. De ploeg was enige tijd uit beeld maar spreekt sinds haar herintrede in de hoofdklasse weer een duchtig woordje mee. De laatste 2 seizoenen was de ploeg bovenin te vinden en kwam het zelfs uit de nacompetitie om een plaats in de toenmalige topklasse.

Dit seizoen verloopt het allemaal wat minder voor de zuid-Limburgers. De ploeg kende een ronduit slechte start en kwam die in het verdere verloop van de eerste helft van het seizoen maar nauwelijks te boven. Op dit moment bezet EHC/Heuts de 11e plaats en moet het alle zeilen bijzetten om uit de gevarenzone weg te blijven.

Gemert daarentegen kan nog steeds naar boven kijken en hopen op een mooie eindklassering, zeker nu er een eind lijkt te zijn gekomen aan de vele blessures en schorsingen die de ploeg in het eerste gedeelte van het seizoen danig parten heeft gespeeld. Het is op dit moment voor Gemert-coach Dennis Dekkers moeilijk in te schatten waar hij met zijn ploeg staat, omdat de ingeplande oefenduels en het duel om de Brabant Cup tegen Real Lunet door het slechte weer  geen doorgang konden vinden. Als het weer het toelaat speelt Gemert donderdag in Someren nog een oefenduel tegen de plaatselijke sv Someren.

Het eerste duel dit seizoen in Hoensbroek werd door Gemert door doelpunten van Youri van Brussel en een eigen doelpunt van EHC/Heuts relatief eenvoudig gewonnen, 0-2.  Of het zondag weer zo eenvoudig zal gaan, kunt u zelf zien op Sportpark Molenbroek. Aanvang 14.30. Graag tot dan!