Thijs van Pol terug bij Gemert!

5 mei 2018

De Technische Commissie van Gemert heeft een geweldige slag geslagen. Zaterdagochtend werd Thijs van Pol als nieuwe aanwinst gepresenteerd voor het volgende seizoen. De 26-jarige aanvaller, afkomstig van FC Oss, keert daarmee terug op het honk dat hij twee seizoenen geleden verliet.

Er was zaterdagochtend dus mooi nieuws te melden op sportpark Molenbroek. Thijs van Pol vestigde zijn naam onuitwisbaar in de twee jaar dat hij bij Gemert speelde, tussen 2014 en 2016. Met vele doelpunten maakte hij zich al snel zeer populair bij de supporters.

Ook de betaaldvoetbalclubs zaten natuurlijk niet te slapen. Er was veel belangstelling en FC Oss haalde de Astenaar naar de eerste divisie. Door blessures is er daar niet uitgekomen wat erin zat. Toch kijkt hij terug op een goede periode in Oss. ,,Een met pieken en dalen”, vertelde hij zaterdagochtend. ,,Het is jammer van de blessures, maar ik heb ook een goede periode gehad, waarin ik heb kunnen laten zien dat ik het niveau had aangekund. Na de laatste blessure heb ik ervoor gekozen om een niveau lager te gaan spelen. FC Oss wilde wel verder, maar kon me niet de zekerheid  bieden die ik wilde. Vervolgens ben ik verder gaan kijken.”

Nadat duidelijk was dat Thijs een stapje terug zou doen, was Gemert er als de kippen bij. De contacten tussen de Technische Commissie en de spits zijn in de afgelopen jaren nauw gebleven. Ook nu was er natuurlijk veel interesse, maar de spits kiest voor Gemert ,,Het was de keuze of ik nog wat verder wilde rijden voor een club op iets hoger niveau, of te kiezen voor Gemert, meer gericht op de lange termijn: iets moois gaan opbouwen, proberen kampioen te worden. We verwachten binnenkort onze eerste kindje, dus daardoor kan ik ook meer tijd geven aan het gezin.”

Dat hij bij Gemert op handen gedragen wordt, speelt mee. ,,Ik ben hier goed binnengekomen en goed weggegaan. Ik moet zeggen: dan doet het wel iets als je kunt terugkeren bij de club waarbij het gevoel van twee kanten al zo goed is.”

Op dit moment is Thijs nog geblesseerd aan zijn rug. Over een aantal weken kan hij starten met trainen. ,,De vroege voorbereiding, met de wedstrijd tegen Helmond Sport op 14 juli, zal ik niet halen, maar bij de start van de gewone voorbereiding ben ik erbij.”

De Technische Commissie is natuurlijk verheugd. ,,We zijn ontzettend blij met de terugkeer van Thijs”, zegt Anthony Geurts. ,,Thijs is nu 26, zit in de kracht van zijn carrière en kiest bewust voor Gemert om hier iets moois op te bouwen. We zaten op het vinkentouw, maar de laatste dagen is alles in een stroomversnelling gekomen. Het is perfect uitgepakt, dit is een enorme stimulans voor de selectie en de hele club.”