Terugblik: JO15-3 najaarskampioen!

10 januari 2018

De winterstop is nog in volle gang en voordat we ons gaan opmaken voor het tweede deel van het seizoen, kijken we nog even terug op de najaarscompetitie. JO15-3 was een van de Gemertse teams die najaarskampioen werden. Een terublik:

Na de zomerstop begon het voetbalseizoen voor JO15-3 weer met de jaarlijkse bekerwedstrijden.  Belangrijk voor het team omdat er geen oefenwedstrijden waren gespeeld en de trainers toch benieuwd waren hoe het team ervoor stond.

De eerste wedstrijden werden met maar liefst 21-0 en 2-3 gewonnen van Venhorst JO15-2 en Boekel Sport JO15-2. De derde wedstrijd werd echter verloren van het combinatieteam Excellent/SVS/Westerbeekse Boys JO15-2. Dit team bleek later een concurrent te zijn in de competitie.

Een week later begon de competitie. JO15-3, uitkomend in de 3e klasse 202, speelde de eerste wedstrijd wederom tegen Boekel Sport JO15-2. De wedstrijd werd dit maal met 4-0 gewonnen. De toon was hiermee gezet, en er volgde een succesvolle eerste seizoenshelft. De twee wedstrijden die hierop volgden tegen Handel JO15-1 en Merselo JO15-1 werden met maar liefst 0-9 en 15-3 gewonnen. Vervolgens stonden er twee toppers op het programma.

Excellent kwam op bezoek. Een lastige wedstrijd op voorhand, maar door een goede dosis passie en strijd stond er na 70 minuten een prima 4-1 eindstand op het scorebord. Vervolgens een lastige uitwedstrijd tegen het goed presterende Menos JO15-1. Ook deze werd winnend afgesloten, en wel met 2-4. Vanaf nu was het zaak de motivatie en scherpte te behouden tot het kampioenschap binnen was. Dat viel niet mee al zou je dat na het zien van de uitslagen niet zeggen. De wedstrijden tegen Milheezer Boys JO15-1 en MVC  JO15-1 werden ondanks slecht spel gewonnen met respectievelijk 7-1 en 2-6.

Op zaterdag 2 december moest het dan gebeuren met de wedstrijd tegen Elsendorp/Fiducia JO15-1. Bij een overwinning zou het kampioenschap worden binnengehaald. Het werd een mooie dag, want er volgde een klinkende 8-2 zege. Met nog een wedstrijd te spelen werd JO15-3 overtuigend, en bovendien zonder puntverlies kampioen. Helaas werd de allerlaatste wedstrijd van dit seizoen, notabene tegen Gemert JO15-4, vorige week afgelast.

De najaarscompetitie werd dus prima afgesloten met een zeer verdiend kampioenschap. Op naar de voorjaarscompetitie.