Dames 1 kampioen na 0-6 zege op MVC’19!

7 mei 2023

De buiten is binnen! Het eerste damesteam van vv Gemert is kampioen. De wedstrijd tegen MVC’19 in Maasbree werd met overtuigende cijfers gewonnen. Het werd zondag liefst 0-6, waarna er op het veld in Limburg een mooi feestje losbarstte.

De ploeg van trainer Jelle Roosjen heeft de titel dus vier wedstrijden voor het einde al in de achterzak zitten, ten teken dat het kampioenschap dik en dik verdiend is. Vrouwen 1 van de zwartwitten was dit seizoen zonder enige twijfel de beste in de vierde klasse.

Veel supporters waren zondagochtend meegereisd met het team, dat zelf voor de gelegenheid per spelersbus naar sportpark De Driesprong kwam. Al snel in de wedstrijd werd duidelijk dat Gemert het klusje deze zondag al zou klaren. De ploeg hield achterin de zaken stevig onder controle en werd al snel een paar keer dreigend.

De ban werd gebroken door Imke Verbrugge, die met een hard schot de 0-1 aantekende. Daarmee verdwenen de laatste twijfels over de afloop; de champagne kon al in de koeler.

Nog voor rust was de wedstrijd beslist. Lynn Donkers maakte er met een prima actie op rechts 0-2 van, captain Annelies Neilen zette de ploeg op een comfortabele 0-3 en Manon van Amersfoort bepaalde de ruststand op 0-4.

Coach Jelle liet alle speelsters in de selectie hun minuten maken in deze kampioenswedstrijd, waardoor er na rust flink werd doorgewisseld.

Er kwam uiteindelijk nog twee Gemertse doelpunten bij. Annelies knikte raak met het hoofd na een perfecte voorzet van Nikki vanaf de rechterflank. Het slotakoord was voor Lynn, die de 0-6 op het scorebord zette.

Daarna was al ruim voor het eindsignaal de weg vrij om het feest voor te bereiden. Met fakkels, bloemen, muziek, champagne en een heuse kampioenschaal.

Jelle Roosjen maakte zich even los uit het feestgedruis. ,,Ik ben echt ontzettend trots”, vertelde hij na het laatste fluitsignaal. ,,Dit is echt een geweldige groep. De sfeer is het hele seizoen al supergoed en de titel is de terechte beloning; mooi als je het zo kunt afsluiten.”

Vrouwen 1 ging het seizoen van start met de intentie om ‘het beter te doen dan vorig seizoen’, toen de ploeg als vierde eindigde. ,,Top-drie was dus de doelstelling”, zegt Jelle. ,,Maar als snel hebben we dat bijgesteld en was duidelijk dat we voor het kampioenschap konden en moesten gaan. De groep is het hele seizoen door heel stabiel blijven presteren.”

Nu lonkt de derde klasse, maar het huidige seizoen is nog niet voorbij, want Vrouwen 1 staat ook in de finale van het bekertoernooi; op 4 juni in Vianen tegen SVO DVC’16. De beker zou de kers op de taart zijn.

Maar dat is voor later zorg: eerst maar eens een feestje bouwen.

Dames, proficiat