Teamprestatie Gemert O17 in Maassluis!

1 oktober 2017

Gemert JO17-1 heeft zaterdag (30 september) met 3-3 gelijkgespeeld tegen Excelsior Maassluis. De ploeg knokte zich knap terug uit een 3-1 achterstand.

Onder regenachtige omstandigheden trapten we om 12.45 uur af op het hoofdveld. De thuisploeg zakte verrassend in en de zwartwitten mochten het spel maken. Zonder tot echt grote kansen te komen ging dat vrij aardig. Het was ook zeker niet vreemd dat we al vrij snel tot scoren kwamen. Ondanks dat vrijwel iedereen ‘een kop groter’ was dan wij, mocht Hazem na een perfecte vrijetrap van Niek ongehinderd de 0-1 binnen koppen achter de lange doelman van Excelsior Maassluis!

Lang konden we daar niet van genieten want nog geen 3 minuten later lag de bal aan de andere kant op de stip. Daan worstelde met zijn tegenstander, de overigens goed leidende arbiter zag niet de eerste overtreding van de spits van wees resoluut naar de stip: 1-1. Dit zou ook de ruststand zijn.

Na rust kwam Excelsior wat beter voor de dag en wist al vrij snel de 2-1 te scoren. Een corner werd in de 5 meter geslingerd en werd vrij ingekopt door; wederom, de spits van de thuisploeg. De zwartwitten kregen geen vat meer op de wedstrijd en zagen hoe de thuisploeg aardig kon counteren richting de goal van Maik. Echter wist hij zijn ploeg te behoeden voor een nog grotere achterstand.

Een minuut of zeven voor tijd, terwijl Jayme buiten het veld werd behandeld, mocht een aanvaller van Excelsior eenvoudig een aantal mannetjes passeren en krulde hem vervolgens in de lange hoek: 3-1, einde wedstrijd.

Zou je denken? Het team van Jeffrey Driessen en Mark Vermeulen zette nog eens goed aan en stuurde stormram Maxim naar de punt van de aanval. Eerst raakte hij met een kopbal de lat, vervolgens werd hij neergehaald in het 16 meter gebied en ook nu wees de arbiter naar de stip! Spits Bart eiste de bal op en verzilverde dit buitenkansje: 3-2 met nog 1 minuut op de klok en wat blessuretijd.

In de allerlaatste minuut van de blessuretijd kregen ze het voor elkaar, een vrijetrap werd in het 16 meter gebied geslingerd, de doelman van Excelsior aarzelde en zag vervolgens haar eigen spits de bal in eigen goal verwerken: 3-3!!!

Een echte teamprestatie, van een 3-1 achterstand naar 3-3!

Aanstaande zaterdag reist Gemert O17 weer af naar Rotterdam, dan is Alexandria ’66 de tegenstander. Aanvang van deze wedstrijd is 12.45 uur. Er zijn nog plaatsen vrij in de bus mocht u mee willen. U kunt u opgeven bij Anton van den Berg.

Kijk hier het wedstrijdverslag van Excelsior Maassluis – Gemert JO17-1

Gemert O17 heeft ook een eigen site, deze is te vinden op: www.GemertJO17.jimdo.nl

Met vriendelijke groet, Anton van den Berg