Sterk Gemert doet goede zaken in Heerlerheide

3 februari 2019

Gemert heeft zich zondagmiddag prima hersteld van de misstap vorige week thuis tegen Nuenen. Op bezoek bij de nummer vier Groene Ster speelden de zwartwitten een prima wedstrijd  en wonnen afgetekend en dik verdiend met 0-3.  Een stand die al na 20 minuten op het bord stond in Heerlerheide.

Gemert opende na een minuut stilte voor een overleden lid van Groene Ster furieus op het goed bespeelbare veld van Sportpark Pronseboek. Na amper twee minuten spelen lag de 0-1 al in de touwen. De mee opgekomen Jens Leijten leverde een van zijn befaamde voorzetten af en Thijs van Pol was er als de kippen bij om Gemert een vroege voorsprong te bezorgen.

Nadat de paal een tweede treffer van Thijs van Pol  in de 4e minuut nog had weten te voorkomen was het drie minuten later wel weer raak voor Gemert. Sander Vereijken stuurde Ralf Kemper weg die in 2 pogingen Gemert een droomstart bezorgde, 0-2. Toen Bram Jacobs na amper 19 minuten met het hoofd voor 0-3 zorgde leek de wedstrijd eigenlijk al beslist.

Groene Ster probeerde het wel, maar de mannen van trainer Maurice Verbunt kwamen er niet aan te pas tegen het geconcentreerd spelende Gemert.  Groene Ster oogde geïrriteerd en zocht steeds vaker het randje op, maar slaagde er geen moment in om echt in de wedstrijd te komen. Gemert dicteerde de wedstrijd en mocht zich terecht beklagen over het feit dat scheidsrechter De Vries de ploeg een paar minuten voor rust een glaszuivere strafschop onthield toen Sander Vereijken binnen de 16 onderuit werd gehaald. Op slag van rust keurde De Vries ook nog een treffer van Vereijken af wegens buitenspel. Maar hier viel minder tegenin te brengen.

Na rust was het beeld eigenlijk hetzelfde. Gemert was soeverein tegen het machteloze Groene Ster. Het enige verwijt wat de zwartwitten te maken viel deze middag was dat ze het ondanks een aantal goede mogelijkheden nalieten om de score verder op te voeren. Tekenend voor de wedstrijd was dat het enige echte gevaar van Groene Ster in de tweede helft pas drie minuten voor tijd viel te noteren toen Bono Barten met een schitterende redding een vrije trap van de Zuid-Limburgers onschadelijk moest maken.

Al met al een prima overwinning van onze zwartwitten, die mede door het 2-1 verlies van nummer twee Halsteren bij Baronie weer opschuiven naar de tweede plaats in de Hoofdklasse B. Volgende week is Gemert vrij en een week later gaan de mannen van Reinald Boeren op bezoek bij Alphense Boys.