Slechte beurt Gemert bij Chevremont, 2-1 verlies

7 mei 2017

Gemert heeft zondagmiddag een slechte beurt gemaakt. Uit bij Chevremont werd in de tweede helft een 0-1 voorsprong weggegeven: 2-1.

Gemert had in Limburg een kleine gedaantewisseling ondergaan. Vaste krachten als Bart van Berlo, Bram Jacobs, Joost Habraken en Ralf Kemper bleven aanvankelijk aan de kant. Maar dat mocht geen excuus zijn voor het zure puntenverlies. Zo scherp als de zwartwitten afgelopen dinsdag speelden in de bekerwedstrijd tegen ZSV (0-5), zo slap en slordig waren ze op sportpark Kaffeberg in Kerkrade.

De beginfase was nog veelbelovend, met kansen over en weer, maar gaandeweg de eerste helft werd het Gemertse spel steeds onnauwkeuriger. Chevremont moest winnen in de strijd tegen degradatie en won de meeste persoonlijke duels.

In de tweede helft schakelden de Limburgers nog een tandje bij, want aan een gelijkspel hadden ze niets met het oog op de ranglijst.  Daardoor liet de thuisploeg veel ruimte vallen achterin en dat leek een kolfje naar de hand van de Gemertenaren.

Het openingsdoelpunt kwam op naam van Ralf Kemper. Hij loste Rick Wijnen af in de voorhoede en bij vrijwel zijn eerste balcontact was het meteen raak: 0-1. Voor Gemert leek er toen geen vuiltje aan de lucht, totdat een fout van Yoeri Vissers werd afgestraft. Lars Wolters zei dank u en maakte er 1-1 van, Chevremont rook nu bloed. De ploeg van trainer Maurice Verbunt ging nu vol op jacht naar een tweede treffer, zodat er voor Gemert zeeën van ruimte ontstonden. Maar de aanvallen werd beroerd uitgespeeld. Telkens ontbrak het aan een goede eindpass, waardoor Gemert het naliet om Chevremont alsnog af te schudden.

De rekening was duur. Want in blessuretijd maakte de thuisploeg er 2-1 van via de ingevallen spits Rodney Klinkenberg, waardoor de zwartwitten zonder buit terug in de bus moesten. De ploeg van Dennis Dekkers gaat zich nu opmaken voor de laatste thuiswedstrijd van het seizoen, zondag 14 mei tegen Gestel. Dat betekent ook de laatste competitiewedstrijd van captain Mark van Dijk, die natuurlijk nog een speciale afscheidswedstrijd krijgt aangeboden op 28 mei. Wel wordt zondag afscheid genomen van Rick Wijnen, Yoeri Vissers en Vincent Buijssen.

GEMERT: Van Ommeren; Brouwers, Brugmans, Van Dijk, Van den Elzen; Vissers, Lalisang, Van Brussel; Wijnen (Kemper), Jansen (Jacobs), Buijssen.