Slechte beurt Gemert in Breda

8 april 2018

Gemert heeft zondagmiddag een slechte beurt gemaakt. Tegen Baronie werd een terechte nederlaag geïncasseerd: 3-1.

Na drie opeenvolgende zeges en een bekerwinst leek Gemert zijn draai weer te pakken te hebben. Maar in Breda was er van het herwonnen zelfvertrouwen weinig te merken. De ploeg draaide vanaf minuut één stroef en kwam eigenlijk nooit lekker in de wedstrijd.
Trainer Dennis Dekkers had een aantal wijzigingen doorgevoerd. In vergelijking met de bekerwedstrijd van donderdagavond bleven Kees Brugmans, Coen Brouwers en Dennis Groen aan de kant, deels uit voorzorg vanwege kleine blessures. Baronie pakte al in de eerste tien minuten het initiatief. Dat leidde wel tot dreiging maar nog niet tot echt grote kansen. Emile Linker was na 25 minuten nog het dichtst bij de openingstreffer. Zijn inzet werd gepareerd door Bono Barten.

Vijf minuten later was het alsnog raak. Bram Jacobs beging een overtreding in het eigen strafschopgebied, waarna de scheidsrechter de bal op de stip legde. Gianni Tiebosch maakte vanaf elf meter geen fout en bracht Baronie aan de leiding. Op die voorsprong was niets af te dingen; Baronie was gedurende de eerste helft de sterkere partij en Gemert was heel, heel matig.

In de tweede helft leek Gemert iets meer bij de les. De ploeg kwam langzaam maar zeker beter in de wedstrijd. Ralf Kemper probeerde het met een kopbal en Ron Jansen had bijna succes met een schot van afstand. De Gemertse supporters begonnen weer iets van hoop te krijgen, toen Baronie genadeloos toesloeg. Een overtreding op Ruben Rodrigues op het middenveld bleef onbestraft en Baronie kreeg heerlijk veel ruimte om het uit te counteren. Tjien-Foo maakte er 2-0 van en gezien het vertoonde spel van Gemert leek de wedstrijd daarmee wel beslist.

Gemert kon het tij inderdaad niet meer keren. De ploeg bleef onnauwkeurig en – vooral – inspiratieloos. Slechts weinigen haalden het eigen niveau en dus kreeg Baronie de rode loper uitgelegd om belangrijke punten te sprokkelen in de strijd tegen degradatie. De Bredanaars hapten maar wat graag toe. Eugenia maakte er halverwege de tweede helft 3-0 van.

Gemert beperkte de schade met een doelpunt van Ralf Kemper en kreeg nog een goede kans via de net ingevallen Roy Olislagers. Maar de Bredase zege kwam niet meer in gevaar en elke beloning was te veel van het goede geweest voor de zwartwitten, die op sportpark De Blauwe Kei ver onder de maat bleven.

Het vizier gaat nu richting de confrontatie met Jong FC Den Bosch, komende zondag in Gemert.

GEMERT: Leijten (46. Brugmans), Jacobs, Van Rooij, Van den Elzen (46. Groen), Van Berlo, Lalisang (71. Olislagers), Rodrigues, Fonken, Kemper, Jansen.