G-voetbal: belangrijk bij vv Gemert

Het G-voetbal neemt een belangrijke rol in binnen voetbalvereniging Gemert. Plezier staat voorop bij de circa 40 G-spelers van onze club.

Al vele jaren is het G-voetbal een volwaardig onderdeel van vv Gemert. Al in het seizoen 1994-1995 werd ermee gestart op sportpark Molenbroek. Op dit moment zijn er twee seniorenteams en één jeugdteam. In totaal zo’n 40 spelers. Zij trainen en voetballen wekelijks. De spelregels zijn iets anders in vergelijking tot het reguliere veldvoetbal. Een team bestaat uit acht spelers, het veld en de doelen zijn iets kleiner.

Het G-voetbal is bedoeld voor mensen met een lichamelijke en/of verstandelijke beperking maar ook voor mensen met autisme, een hersenbeschadiging en een visuele of communicatieve beperking. De doelstelling is puur recreatief.

De G-teams hebben vanzelfsprekend meer begeleiding nodig dan reguliere teams. VV Gemert beschikt dan ook over een groep zeer gedreven leiders en trainers. De huidige groep bestaat uit Hein van de Hoogen, Terry Hurley, Jos van den Boomen, Irene Coenen, Aron van Lieshout, Cor van Ginneken, Cor van Wetten, Carlo Eijmberts en Ronald Geurts. Extra ondersteuning bij de jeugdtrainingen komt van Nikki Bexkens en Lisan Kuijpers.

Wie interesse heeft in een vrijwilligersfunctie bij onze G-voetballers kan zich melden bij Janine Rechters: jvdijck@kpnmail.nl

Bekijk hier de teams van de senioren

Bekijk hier het team van de jeugd

#VVGEMERT