PSV Mini Masters in Gemert

29 mei 2016

Volgens jaarlijkse traditie is op de laatste zondag van mei het  PSV Mini Masters gehouden. Dat gebeurde onder ideale weersomstandigheden. Kinderen met het geboortejaar 2009 en 2010 hebben hun talenten aan de scouts van PSV mogen vertonen.

De dag ging van start met een warming up onder begeleiding van Phoxy. Dit eerste was al meteen een groot succes en alle kinderen deden dan ook enthousiast mee. Vele kinderen, en ook sommige ouders, maakten meteen van deze gelegenheid gebruik om met Phoxy op de foto te gaan. Phoxy zelf nam hier ook uitgebreid de tijd voor en zag ‘m zelfs handtekeningen uitdelen. Hierna begeleidde Phoxy alle kinderen naar het hoofdterrein waar de eerste wedstrijden (elke 10 minuten 4 wedstrijden) van start gingen.

De wedstrijden. die onder leiding stonden van onze eigen jeugdscheidsrechters, werden in een strak tempo onder regie van de op elkaar ingespeelde organisatie afgehandeld. Strakke regie is ook noodzakelijk omdat het anders wel een probleem wordt om zo’n 140 kinderen aan de gang te kunnen houden.

De onderlinge poules verliepen heel spannend met soms minimale verschillen. Je merkte dat ook door het publiek die de spelertjes uit volle borst aanmoedigden om er zo maar alles uit te persen. Natuurlijk gaat het om deze wedstrijden meer om het meedoen dan om het winnen, maar is er uiteindelijk ook nog een kleine finale gehouden tussen de winnaars poule A en B en winnaars poule C en D. Alle deelnemers ontvingen nog een certificaat en een vaantje van PSV als aandenken van deze dag. De winnaars van de finalewedstrijden ontvangen als extra prijs een uitnodiging voor een thuiswedstrijd van het eerste PSV. Maar omdat PSV het sneu vond voor Venray die in de finale stond met SV Venray C én SV Venray D én omdat de wedstrijd tussen Brandevoort A en FC de Rakt B eindigde in een ware thriller, ontvangen dit jaar alle vier finalisten een uitnodiging voor een thuiswedstrijd van het eerste van PSV.

Iedereen ging tevreden naar huis. Een aantal leiders wist nu al te vertellen dat ze volgend jaar beslist weer mee gaan doen. Mooier compliment kan je als organisatie niet krijgen!