Oud-Gemert-trainer Wim Klaassen overleden

24 oktober 2015
Oud-Gemert-trainer Wim Klaassen is woensdag op 86-jarige leeftijd overleden. Wim trainde tal van clubs in deze regio. Zo stond hij onder meer aan het roer bij Sparta’25, RKC, Schijndel en het Bossche BVV. Met Sparta’25 werd hij in 1972 algeheel Nederlands amateurkampioen.
Klaassen begon als hoofdtrainer van Gemert in de seizoenen 1982-1983, toen de zwartwitten het zeventigjarig bestaan vierden. Hij volgde destijds Peter Rovers op. De ploeg eindigde in Klaassens eerste seizoen als vierde in de eerste klasse. Een seizoen later had Gemert het erg moeilijk en kon lijfsbehoud pas worden veiliggesteld in een beslissingswedstrijd tegen UNA in Schijndel (4-0). Wim Klaassen werd opgevolgd door Stanley Bish.
Voetbalvereniging Gemert wenst familie en vrienden van Wim veel sterkte toe bij het dragen van dit verlies. De crematie vindt dinsdag om 13.15 uur plaats in het crematorium Maaslanden in Vlijmen.