Ongelukkige nederlaag Gemert tegen DHC

5 februari 2017

Gemert is zondagmiddag op eigen veld tegen DHC tegen een ongelukkige nederlaag aangelopen. Gemert dat zeker niet minder was dan haar opponent uit Delft keek bij rust tegen een 0-2 achterstand aan. Meteen na rust kwam DHC zelfs op 0-3 en leek de wedstrijd gelopen in de slotfase kwam Gemert met 10 man echter sterk terug maar verder dan 2-3 kwamen onze zwart witte helaas niet.

Gemert speelde een verdienstelijke eerste helft tegen het DHC maar moest wel constant op zijn hoede zijn voor de gevaarlijke voorhoede van haar tegenstander uit Delft. Gemert kreeg in het eerste gedeelte van de eerste helft de best mogelijkheden om de score te openen. Vooral Joost Habraken had in de 29e minuut pech dat de DHC doelman nog net een hand achter zijn inzet kon krijgen.

Even hierna was het bij de eerste de beste serieuze DHC aanval aan de andere kant wel raak van dichtbij verschalkte Paul de Lange Gemert doelman Sven van Ommeren 0-1. Vlak voor rust liep Gemert dat zich net weer wat leek te hervinden tegen een tweede domper aan toen de bal na een misverstand tussen verdediger Coen Brouwers en doelman Sven van Ommeren tergend langzaam in het Gemerts doel verdween 0-2.

Meteen na rust leek DHC het duel definitief te beslissen toen Melvin Vissers na een vloeiende aanval raak schoot 0-3. Met de moed der wanhoop probeerde Gemert zich hierna terug in de wedstrijd te knokken. Gemert had hierbij ook nog eens de pech dat de scheidsrechter niet bepaald zijn beste dag had. Hij strooide vooral aan Gemert zijde driftig met kaarten waaronder voor spits Ron Jansen die na een uur spelen met rood ( 2x geel )het veld moest ruimen.

Met 10 man schotelde het hardwerkende Gemert de toeschouwers toch nog een leuke slotfase voor. Eerste was het Youri van Brussel die een na een goede voorzet van de sterk spelende Jens Leijten voor 1-3 zorgde waarna Joost Habraken 6 minuten voor tijd de spanning helemaal terug bracht door de aansluitingstreffer op het bord te zetten 2-3.

Helaas was hiermee de koek op DHC dat goed voor de dag kwam op Sportpark Molenbroek gaf de zege niet meer uit handen en nam de volle winst mee naar Delft en liet Gemert met lege handen achter.