Nieuwe aanwinst Gemert: Joop Daniëls (18)

3 april 2019

vv Gemert presenteerde woensdagavond een nieuw aanwinst. Joop Daniëls komt met ingang van het nieuwe seizoen de zwartwitte gelederen versterken. De achttienjarige aanvallende middenvelder is woonachtig in het Limburgse Maasbree en traint vanaf donderdag al  mee met de selectie van trainer Reinald Boeren.

Joop Daniëls is de tweede nieuwe speler van buiten de club voor volgend seizoen. Vorige week zette Stijn van den Broek (DSV St. Anthonis) zijn handtekening, afgelopen weekend werd bekend dat vijf spelers van de eigen Gemertse jeugdopleiding doorstromen.

Joop begon met voetballen MVC’19 in  zijn woonplaats, maar zijn talent werd al vroeg ontdekt. Al in de F-jes maakte hij de stap naar PSV. Hij doorliep daar de hele opleiding tot afgelopen zomer. Vanuit de O19 van de Eindhovense club verkaste hij naar de O-19 van VVV-Venlo. Dat werd geen succes, Daniëls kon er zijn ei niet kwijt en vertrok vroegtijdig. De afgelopen weken trainde hij mee met derdedivisionist JVC Cuijk.

Gemert is voor de jonge belofte geen vreemde club. Hij is een neef van voormalig Gemert-speler Vincent Buijssen. ,,In de tijd dat Vincent hier speelde, heb ik wel een aantal wedstrijden gezien”, vertelde Joop woensdag. De komende maanden mag hij nog geen officiële wedstrijden spelen. ,,Via de trainingen kan ik de club en de spelersgroep al goed leren kennen. Voor mij is dit de overgang van junioren- naar seniorenvoetbal, dus dat is een hele stap, maar ik heb er veel zin in.”

De Technische Commissie is verheugd met de komst van de middenvelder. ,,We zijn heel blij met hem”, zegt Anthony Geurts. ,,Joop is voor ons een buitenkansje. Hij is een heel dynamische speler, die graag bijsluit vanuit het middenveld. Hij heeft de hele opleiding van PSV gevolgd en dan heb je per definitie een solide basis.”