Niek redt verdiend punt voor Gemert O13!

24 september 2017

Gemert O13-1 heeft zaterdag in extremis een punt gepakt in de thuiswedstrijd tegen Union O13-1. Niek scoorde in de slotfase en zorgde daarmee voor het verdiende gelijkspel.

Vorige week wist Gemert O13-1, het team van trainer Ricardo van Gaal, Gert-Jan van den Eijnden en Michael Bots, een klein stuntje te verrichten. Thuis (in de beker) tegen BVO FC Eindhoven O13 werd na een goede wedstrijd met 3-0 gewonnen. De zwartwitten namen dat goede gevoel dus mee voor de eerste thuiswedstrijd in de 2e Divisie tegen Union O13 uit Malden!

De O13 startte fanatiek en zag in de 1e minuut (!) al het leer achter de doelman van Union in het netje verdwijnen. Echter stak de grensrechter daar een stokje voor, en de arbiter nam dat signaal over: buitenspel?!

Nog geen 2 minuten later was het weer Gemert wat de klok sloeg. Een keurige aanval via rechts kwam voor de voeten van Thijs, hij aarzelde echter te lang en zag zijn schot vrij voor de doelman net langs de verkeerde kant van de paal gaan.

Union O13 werd zojuist wakker gecoacht door de trainer en ging ook maar eens de aanval zoeken. In de 6e minuut schoot de spits, na een aanval via links, op de paal! Daar kwamen de zwartwitten goed weg. De ploeg uit Malden werd beetje bij beetje sterker, vooral de nummer 11 was een plaag voor de defensie van Gemert. Hij gaf uiteindelijk in de 28e minuut een ‘panklare’ voorzet voor de spits maar hij kopte rakelings naast. Een minuutje later kwam de spits wederom 1 op 1 met de doelman van Gemert. Hij twijfelde tussen een ‘balletje breed’ of een schot, hij koos voor het eerste maar zijn pass was te hard voor zijn medespeler. Net voor rust scoorde de tegenpartij na een afstandsschot toch de 0-1.

Na rust kregen beide teams een aantal aardige kansen, echter wilde het zowel bij Gemert als bij Union niet lukken. De keeper van Gemert redde halverwege de 2e helft op een snoeihard schot van een middenvelder van Union. Aan de andere kant wist Gemert ook niet haar kansen te benutten tot 2 minuten voor tijd, eindelijk! Een fantastische aanval via de linkerflank kwam via Thijs bij Niek terecht, hij twijfelde geen moment en schoot de verdiende 1-1 in de touwen! Over heel de wedstrijd gezien een terecht gelijkspel!

Komende zaterdag staat de derby tegen UDI’19/CSU O13 op het programma. De uitwedstrijd in Uden op Sportpark Parkzicht vangt aan om 11.30 uur.

Uitslagen in de 2e Divisie:

• MVV O13 – Udi ’19 / CSU O13: 2-1
  • Achilles ’29 O13 – Blauw Geel ’38 / JUMBO O13: 5-0
  • Gemert O13 – Union O13: 1-1
  • JVC Cuijk O13 – Venray O13: 0-2
  • NEC / FC Oss O13/2 – O.S.S. O13: 3-0
  • VVV Venlo O13 – Fortuna Sittard O13: 5-0

Met dank aan Anton van den Berg voor het verslag!