Mini F, de ideale kennismaking met voetbal

2 december 2018

Sinds 2013 bestaat bij vv Gemert het ‘Mini-F voetbal’ voor jongens en meisjes van 6 en 7 jaar. In de Mini-F – gesponsord door Albert Heijn Gemert – maken kinderen spelenderwijs kennis met voetbal.

Iedere zaterdag worden er wedstrijdjes gespeeld. Hiervoor zijn de spelers onderverdeeld in landenteams. De ene zaterdag wordt om 9.30 uur gevoetbald in Gemert in een onderlinge competitie. De andere week wordt een klein toernooitje van een uur gespeeld in een uitwisseling met andere verenigingen uit Gemert-Bakel en Laarbeek.

De wedstrijden worden gespeeld in 4 tegen 4 verband zonder doelman. Zo komen de kinderen veel aan de bal en er wordt veel gescoord!

Naast het voetbal op zaterdag wordt er op woensdag van 17.45 tot 18.45 uur getraind. Tijdens de training leren de kinderen op een leuke manier hoe ze met de bal en andere kinderen om moeten gaan. Er wordt geoefend met dribbelen, passen, schieten op doel en iedere training eindigt met een partijtje.

Voor meer informatie kunt u mailen naar jmennen.vvgemert@upcmail.nl