Lastige opgave Gemert in Den Haag

29 maart 2017

Na de winst van afgelopen zondag tegen IFC (1-0), staat Gemert aanstaande zondag (2 april ) in Den Haag voor een lastige opgave. De Gemertenaren treffen op sportpark Nieuw Hanenburg de nummer 2 van de hoofdklasse B, HV&CV Quick.

Quick word door veel volgers van de hoofdklasse B gezien als een van de best voetballende ploegen in deze klasse. Toch kent de omni-sportvereniging uit Den Haag een wisselvallig seizoen, waardoor de ploeg weliswaar tweede staat maar wel op grote afstand (9 punten) van lijstaanvoerder Blauw Geel’38.

Het team van coach Paul van der Zwaan richt zich dan ook op de tweede plek, maar zal de hoop op de titel nog niet helemaal uit haar hoofd hebben gezet. Quick speelde namelijk een wedstrijd minder dan haar concurrent uit Veghel en kan de achterstand dus nog terugbrengen tot 6 punten.

Om haar kleine titelkansen levendig te houden, zal Quick, dat vorige week hard uithaalde in Eindhoven tegen vv Gestel (1-8), moeten winnen van onze zwartwitten.

Gemert zal met een goed gevoel naar Den Haag afreizen. De ploeg boekte afgelopen zondag eindelijk weer eens een zege en hield achterin na lange tijd ook weer eens de nul. Daarnaast liet Gemert in de thuiswedstrijd tegen Quick op 30 oktober 2016 zien dat de ploeg gelijke tred kan houden met de opponent uit de Hofstad, al dient hierbij wel te worden aangetekend dat de 2-1 zege van onze zwartwitten enigszins gelukkig tot stand kwam.

Het duel op Sportpark Nieuw Hanenburg, de Savornin Lohmanstraat 215 in Den Haag, begint zondag al om 14.00 uur.