Laatste thuiswedstrijd Gemert

4 mei 2016

Gemert 1 speelt zondagmiddag de laatste thuiswedstrijd van het seizoen 2015-2016. Tegen DOSKO gaan de zwartwitten op jacht naar de vierde zege op rij. De opponent uit Bergen op Zoom is nog niet veilig en zal dus alles geven. Formeel heeft ook Gemert nog een resultaat nodig. De straf van vier punten voor Vlissingen staat immers nog altijd ter discussie, dus handhaving is nu puur theoretisch nog niet helemaal definitief.

De laatste thuiswedstrijd staat traditiegetrouw ook in het teken van afscheid. Het thuispubliek zwaait zondag twee leden van de technische staf uit: hoofdtrainer Bert Ruijsch en assistenttrainer Theo van den Boogaard. Ruijsch is in twee termijnen liefst zes seizoenen actief geweest op sportpark Molenbroek, waarmee hij een van de langst dienende trainers ooit in de Gemertse clubgeschiedenis is. Een van de succesvolste bovendien: Ruijsch – volgend seizoen actief voor UDI’19 – won in 2010 de zondagamateurtitel met Gemert.

Ook Theo van den Boogaard was een van de gezichtsbepalende mensen in de technische staf van Gemert. Liefst zestien jaar (!) maakt de oud-doelman deel uit van de selectie, als keeperstrainer en teammanager. Ook was hij lid van de Technische Commissie. Hij was de olie die alle raderen deed draaien bij het eerste team. Daarvoor is de club hem zeer dankbaar.

Ook spelers-van-naam zeggen zondag gedag. Wat te denken van Erik van Dijk. Een van de iconen van de club, een naam die onlosmakelijk verbonden zal blijven aan de zwartwitten. Erik maakte samen met broer Mark al deel uit van de selectie toen de ploeg zich in 1998 zijn eerste hoofdklassetitel toeëigende. Hij speelde enkele jaren voor Helmond Sport en ontwikkelde zich sinds zijn terugkeer tot een steunpilaar van het elftal. Op 36-jarige leeftijd hangt hij nu zijn schoenen aan de wilgen. Vanwege zijn grote verdiensten voor vv Gemert wordt een speciale afscheidswedstrijd voor het gehouden, op 5 juni op sportpark Molenbroek.

Thijs van Pol en Mark Kuijpers spelen zondag echt voor het laatst voor eigen publiek. Linksback Kuijpers kwam afgelopen zomer over van JVC en komt volgend seizoen uit voor sv Deurne, de ploeg in zijn woonplaats. Thijs van Pol heeft in twee seizoenen veel indruk gemaakt bij de Gemertse aanhang. Hij drukte vorig seizoen – in zijn eerste jaar bij Gemert – meteen zijn stempel door zich verrassend maar met veel overtuiging tot clubtopscorer te kronen. Ook dit seizoen is hij de meest trefzekere aanvaller van Gemert en loodste hij zijn ploeg door moeilijke perioden. Thijs van Pol heeft in Gemert de stap kunnen maken naar een een vervolg bij de profs. We blijven hem volgen als hij volgend seizoen in de eerste divisie bij FC Oss speelt.

Voor aanvang van de wedstrijd tegen DOSKO wordt kort aandacht besteed aan alle vertrekkende spelers en trainers. Op last van de KNVB mag dit niet lang duren. Daarom zal na afloop in de kantine uitgebreider afscheid worden genomen. Alle toeschouwers zijn van harte uitgenodigd om na afloop naar de kantine te komen en de vertrekkers uit te zwaaien. Daar is het sowieso al extra gezellig omdat daar zondag de grote seizoensafsluiting van alle seniorenteams plaatsvindt (zie info elders op deze site).

Maar natuurlijk moet er zondag eerst gevoetbald worden. Gemert zal alert zijn en de vertrekkers een mooi afscheid willen gunnen. De ploeg is in de winning mood en kan het duel met de west-Brabanders met vertrouwen tegemoet zien.

We nemen aan dat alle supporters er zondag bij willen zijn. De wedstrijd op sportpark Molenbroek begint om 14.30 uur. Tot dan!

Bert Ruijsch TheovdBoogaardErikvDijk MarkKuijpers ThijsvPol