Laatste seizoen Bert Ruijsch bij Gemert

27 november 2015

Bert Ruijsch en voetbalvereniging Gemert nemen aan het einde van het lopende seizoen afscheid van elkaar. De trainer heeft dat vrijdagavond aan de spelersgroep bekend gemaakt.

Ruijsch is bezig aan zijn zesde (!) seizoen als trainer/coach van Gemert, verdeeld over twee perioden. Club en trainer zijn samen tot het besluit gekomen om de samenwerking straks te beëindigen. “Dat gebeurt in goede harmonie”, zegt Ruijsch. “Een aantal overwegingen komt bij elkaar. Het is natuurlijk al acht jaar geleden dat ik bij deze club binnen kwam lopen. Mensen om je heen komen en gaan en ook komende zomer wacht weer een aantal veranderingen. Daarbij staat de club een beetje op een tweesprong; kiezen voor meer eigen jeugd of toch voor meer spelers van ‘buiten’. Alles bij elkaar is een frisse wind nu goed, voor mezelf én voor de club. Dit is het goede moment.”

Bert Ruijsch kwam in 2008 naar sportpark Molenbroek en werd in zijn tweede seizoen bij de zwartwitten landskampioen bij de zondagamateurs, het grootste succes in de clubhistorie. In 2011 gingen trainer en club uit elkaar, maar twee jaar later (2013) keerde Ruijsch terug bij Gemert als opvolger van Jan van Dijk. Ook de afgelopen seizoenen verliepen sportief goed, het vaandelteam deed twee keer tot het laatst mee om de titel.

De Technische Commissie en het bestuur van vv Gemert zijn Bert Ruijsch dankbaar voor de voorbije zes seizoenen. “We hebben al die jaren heel prettig met elkaar samengewerkt”, zegt Anthony Geurts namens de Technische Commissie. “Met goede prestaties. Dan kun je maar één conclusie trekken; de club en de persoon passen bij elkaar. Die band zal ook altijd blijven.”

Technische Commissie en bestuur gaan zich nu beraden op de opvolging.