Koppositie Gemert na zwaarbevochten zege

10 oktober 2016

Door een 3-2 overwinning op hekkensluiter Groene Ster uit Heerlerheide veroverde Gemert, nog steeds ongeslagen, de koppositie in de hoofdklasse B. Dit ging zondagmiddag niet zonder slag of stoot, want de Limburgers boden hevig weerstand. Gemert kwam derhalve niet ongeschonden uit de strijd met een blessure (Coen Brouwers) , vier gele kaarten en een rode kaart ( Mark van Dijk).

Trainer Dennis Dekkers  startte de wedstrijd zonder de geblesseerden Vincent Buijssen en Jori Vermeulen. Hij posteerde aanvoerder Mark van Dijk en Bart van Berlo op het middenveld, net als vorige week. Het in de competitie moeilijk scorende Groene Ster kwam al in de derde minuut verrassend op voorsprong door Kevin Vijgen. Hij beoordeelde een lange bal van Kevin Werker op waarde en rondde doeltreffend af.

De vreugde van de Limburgers was door eigen toedoen van korte duur. Drie minuten later namelijk werd een vrije  trap van Bart van Berlo getoucheerd door Dylan Zwartjes en vervolgens was keeper Willem-Jan Thijssen kansloos. Gemert probeerde door te drukken maar kreeg niet echt vat op de wedstrijd. Er ontstonden wel kleine kansen maar overtuigend was het niet. Mark van Dijk werd maar moeilijk gevonden. Groene Ster daarentegen was erg dreigend met snelle counters. Zo’n counter leidde in de 38e  minuut bijna tot de 1-2. De inzet van Roy Janssen werd buiten het bereik van keeper Sven van Ommeren van de doellijn gekopt door Bart van Berlo. Gemert ging dus met een 1-1 rusten en mocht daar niet ongelukkig mee zijn.

Trainer Dennis Dekkers wisselde Davy Vermeulen in de rust voor Ralf Kemper en posteerde Bart van Berlo in de achterste linie. Aanvallend bleef het voor Gemert moeilijk om een bres te slaan in de Limburgse defensie. En steeds moest men op de hoede zijn voor de sterke linkerflank van Groene Ster met onder meer Maikel van Kesteren. Toch kwam Gemert op voorsprong via een goed lopende aanval. De sterk spelende Coen Brouwers deponeerde de bal perfect op de kruin van Jasper Lalisang: 2-1.

De zwartwitten waren allerminst gerustgesteld door de voorsprong, want er volgden enkele gele kaarten en zelfs een zeer ongebruikelijke rode kaart voor Mark van Dijk wegens natrappen. Gemert moest nu zonder zijn aanvoerder en ook zonder Coen Brouwers (hamstringblessure) verder. Groene Ster drong aan maar van de ontstane ruimte wist Gemert onmiddellijk maximaal te profiteren. Een counter uit het boekje over drie schijven via Jansen, Lalisang en de doeltreffende Kemper betekende 3-1.

Groene Ster was niet uit het veld geslagen en amper vijf minuten later brachten de Limburgers de spanning alweer terug. Opnieuw kwam het gevaar over de linkerkant via Kevin Vijgen die Ricardo Geurts in stelling bracht en 3-2 liet aantekenen. Met nog ruim tien minuten te gaan moesten de tien zwartwitten alle zeilen bijzetten om de opponent van zich af te houden. Vaak vonden zij echter de lange Bram Jacobs op hun pad. Natuurlijk stond de deur nu open voor Gemertse uitvallen. Die kwamen er ook en daar had spits Ron Jansen tweemaal de mogelijkheid om definitief het pleit te beslechten. Gelukkig voor Gemert was het niet noodzakelijk en werden er drie zwaarbevochten, belangrijke punten aan het totaal toegevoegd. Samen met Vlissingen staat Gemert nu aan de leiding in de hoofdklasse B!

Gemert: Van Ommeren, Leijten, Davy Vermeulen (45. Kemper), Van Berlo, Jacobs, Van Dijk, Lalisang, Habraken, Brouwers (71. Van den Elzen), Van Brussel (64. Vissers), Jansen.

Zie voor mee foto’s het album op deze site!

.vvg-groene-ster-246 vvg-groene-ster-274 vvg-groene-ster-233 vvg-groene-ster-212 vvg-groene-ster-123 vvg-groene-ster-148