Keeper Desny Royendijk komt naar Gemert

20 mei 2019

Gemert heeft een nieuwe aanwinst voor volgend seizoen. Desny Royendijk komt naar sportpark Molenbroek. De doelman komt over van JVC Cuijk en gaat bij de zwartwitten de concurrentie aan met Bono Barten voor een plek onder de lat.

Desny Royendijk (20) woont in Cuijk en begon als klein manneke dan ook bij JVC’31. Al snel werd hij opgepikt door TOP Oss, waar hij vier jaar speelde. Vervolgens verkaste hij naar NEC in Nijmegen, voor opnieuw vier jaar, tot in de B-jeugd. Via een jaartje JVC vervolgde hij zijn opleiding bij SIOL, de andere club in Cuijk. Twee jaar geleden werd hij aangetrokken door Achilles’29, dat toen nog uitkwam in de tweede divisie. Desny speelde 26 wedstrijden in de hoofdmacht. Afgelopen jaar kwam hij weer uit voor de club waar het allemaal begon, JVC, al kon hij in het eerste team van de derdedivisionist geen basisplaats afdwingen.

JVC maakt momenteel turbulente tijden door. Zo zijn er serieuze financiële problemen. Binnenkort moeten de leden zich op een speciale vergadering uitspreken over een aantal scenario’s, waartoe ook het terugtrekken van het eerste team hoort. ,,Door die onduidelijkheid valt de ploeg nu uit elkaar’, zei Desny tijdens zijn presentatie bij vv Gemert. ,,Ook ik heb alles op een rijtje gezet: wat wil ik? Toen nam vv Gemert contact op.”

Royendijk was direct geïnteresseerd. ,,Ik heb hier eerder eens een oefenwedstrijd gespeeld.  Toen dacht ik wel: mooie club, hier zou ik wel willen spelen. Gemert staat voor gezelligheid, voor een warme vereniging, daar wil ik graag bij horen. Maar ik had er nooit aan gedacht dat Gemert belangstelling zou tonen. Gemert kiest bij voorkeur voor jongens uit de buurt, daar kom je niet zo gemakkelijk tussen, dacht ik.”

Gemert was voor komend seizoen op zoek naar twee keepers door het vertrek van Michiel Merks (UDI’19) en Niels van Hooff (Handel). Met Stijn Goossens schuift de doelman van JO19-1 door naar de selectie, Desny Royendijk maakt het aantal doelmannen voor de selectie weer compleet.

Desny is van plan om de strijd om de plek in de hoofdmacht aan te gaan. ,,Natuurlijk. Dat heb ik altijd gedaan en dat zal bij Gemert niet anders zijn. En dan gaan we zien waar het eindigt. Ik heb er in ieder geval veel zin in; nieuwe start, nieuwe omgeving, nieuwe club.”