Keeper Bono Barten komt naar vv Gemert

30 mei 2017

vv Gemert heeft de selectie voor het nieuwe seizoen rond. De Technische Commissie kwam dinsdagavond tot definitieve overeenstemming met doelman Bono Barten. Hij gaat komend seizoen de concurrentie aan met Sven van Ommeren.

Bono Barten is afkomstig uit Sint Anthonis en speelt al vier jaar in het vaandelteam van DSV. Barten doorliep de hele opleiding van de vierdeklasser en maakte al op zijn vijftiende zijn debuut in het eerste elftal. Hij is nu 20 en beschouwt de overstap naar Gemert als een mooie kans om zich op een hoger niveau te meten. Hij had al een training onder leiding van Gemerts keeperstrainer Wiljan Croymans, die de doelman ook aan het werk zag in wedstrijden.

De huidige tweede doelman Daan Fonken, die het hele seizoen geblesseerd is geweest, verkast naar Venhorst. Steffie van der Sluijs zat afgelopen seizoen vaak als reserve-doelman op de bank van de hoofdmacht en doet nu weer een stapje terug.

,,Voor mij is de overstap naar Gemert één grote uitdaging”, vertelde Bono Barten dinsdagavond bij zijn presentatie op sportpark Molenbroek. ,,Het is een mooie gelegenheid om heel veel te gaan leren. Ik heb er veel zin in.”

Bono Barten is de vijfde externe nieuweling in de selectie van vv Gemert. Eerder kwam de Technische Commissie tot een akkoord met Dennis Groen (sv Deurne), Ruben Rodrigues (Wilhelmina Boys) en Jeremias Carlos David (sc Helmondia). Gemertenaar Duane Villanueva keert na een periode bij NIVO Sparta terug op sportpark Molenbroek.

Vanuit het tweede elftal komen Balder van Osch en Thijs Fonken over, vanuit de A-jeugd maakt Lars Teuben de overstap.