JO11-7 najaarskampioen na knappe zege!

5 december 2016

Voor de JO11-7 stond er een kampioenswedstrijd tegen SCMH JO11-2 uit Mariaheide op het programma. Aangezien Vorstenbosch Boys JO11-2 gelijke kansen had op de titel en tegen een mindere tegenstander uit de competitie speelde, wisten we vooraf twee dingen: er moest gewonnen worden en we gingen het niet cadeau krijgen.

Vol goede moed stapten ze het veld op en na het fluitsignaal kwamen direct de eerste kansen voor Gemert. Door goed verdedigings- en keeperswerk bleef het slechts bij kansen en schoten op doel van Mariaheide. Daarna kwam er een uitbraak van SCMH die direct een doelpunt opleverde voor de thuisspelende ploeg. Een tegenslag die direct met goed samenspel werd opgepakt, waardoor er snel weer kansen kwamen. De kopjes gingen niet hangen en het geloof in het kampioenschap bleef bestaan. Het geloof werd bijzonder lang op de proef gesteld door verschillende ballen op de paal, lat en pogingen die er door enorme pech niet ingingen. Rust met een 1-0 achterstand.

In de tweede helft bleef Gemert voetballen als team en daaruit kwamen direct na rust twee doelpunten. Het geloof groeide en alle spelers bleven voor elkaar werken. Het besef dat ze dit niet meer uit handen gingen geven, kwam doordat het derde en vierde doelpunt gedurende de tweede helft werden gemaakt. SCMH kreeg nog een sprankje hoop door een tweede doelpunt. Maar toen de JO11-7 daarna direct een tegendoelpunt maakte, was de wedstrijd gespeeld. Eindstand 2-5 en dat moest gevierd worden.

Op het veld werd de schaal uitgereikt en kregen alle spelers een medaille, waarna we gezamenlijk terug gingen naar onze eigen kantine. Daar werden ze als kampioen binnengehaald, op het podium in de kantine gehuldigd en kon het feesten beginnen. Een geweldige ervaring voor de spelers en een mooie afsluiting van dit seizoen.