Inzameling voor Stichting Leergeld én vv Gemert

17 januari 2017

Op sportpark Molenbroek, bij de entree van voetbalvereniging Gemert, staat sinds kort een splinternieuwe container. Wie oude kleren of schoenen, inktcartridges, mobieltjes of tablets of kleine technische apparaten deponeert, steunt zowel stichting Leergeld Gemert e.o als voetbalvereniging Gemert. Twee vliegen in één klap dus!

De in het najaar geplaatste container is vervangen door het nieuwste exemplaar van CityGreenPoint. Net buiten het hekwerk, dus continu toegankelijk voor iedereen. Heeft u oude, gebruikte kleren of schoenen? Als u ze naar sportpark Molenbroek brengt, zijn Stichting Leergeld Gemert e.o. en de voetbalvereniging u erg dankbaar.

Stichting leergeld is een belangrijke  organisatie, waarmee voetbalvereniging Gemert al vele jaren samenwerkt. ‘Leergeld’ maakt het mogelijk dat kinderen uit gezinnen die het financieel moeilijk hebben toch kunnen meedoen aan activiteiten die voor hun leeftijdsgenoten heel gewoon zijn, zoals lid worden van een sportvereniging.

‘Leergeld’ opereert landelijk via 95 lokaal gewortelde stichtingen en is actief in meer dan 250 gemeenten. De inzet van de organisatie is hard nodig. Ondanks de positieve berichten dat de economie aantrekt, groeit het aantal bijstandsgezinnen in Nederland nog steeds. In Nederland leven 250.000 kinderen in een gezin dat rond moet komen van een bijstandsuitkering.

Armoede komt overal voor in Nederland. Ook in Gemert-Bakel, Laarbeek en Boekel, het verzorgingsgebied van Stichting Leergeld Gemert e.o. In bijna iedere straat woont wel een gezin dat het financieel niet breed heeft. In deze gezinnen is er dagelijkse stress om rond te komen. Redden we het wel tot het einde van de week met de boodschappen? Aan de volgende week wil je liefst nog niet denken. De kinderen inschrijven bij een sportclub of bijvoorbeeld muziekles laten volgen kan niet.

Ook Stichting Leergeld Gemert e.o. zag in 2016 weer een groei van het aantal aanvragen. Met financiële hulp van de drie gemeenten, fondsen, bedrijven en van particulieren konden alle aanvragers op de een of andere manier worden beantwoord.

Ook de opbrengst van de CityGreenPoint-container bij voetbalvereniging Gemert is erg welkom. Wat is het mooie aan deze samenwerking? Onder het motto ‘Local4Local’ zorgt CityGreenPoint er belangeloos voor dat de opbrengst van lokaal ingezamelde kleding voor honderd procent ten goede komt aan lokale kinderen via vv Gemert en Stichting Leergeld.

De voetbalvereniging Gemert en Stichting Leergeld bedanken iedereen die een bijdrage doet.

Ton Valckx (l.) van Stichting Leergeld Gemert e.o en Frank van den Heuvel, bestuurslid van vv Gemert, bij de nieuwe container op sportpark Molenbroek.

Foto Frans Brzoskowski