Hervatting competitie met heerlijke derby in Veghel

20 januari 2016

De eerste competitiewedstrijd voor Gemert 1 na het winterreces is meteen een aantrekkelijke. De zwartwitten gaan zaterdagavond op bezoek bij Blauw Geel’38 in Veghel; meteen een heerlijke derby dus.

Gemert en Blauw Geel hebben in de winterstop hun nieuwe trainers gepresenteerd. Bij Gemert is dat Dennis Dekkers, die overkomt van OJC Rosmalen. De Veghelnaren nemen Niels van Casteren over van mede-hoofdklasser DESO uit Oss. Net als Dekkers is Van Casteren (36) een jonge ambitieuze coach, die stevig aan de weg timmert en in korte tijd een goede naam heeft opgebouwd. Blauw Geel deed ook op het spelersvlak al zaken met het oog op volgend seizoen, want de club haalde in Michiel Merks een nieuwe doelman. Merks is de huidige keeper van Boekel Sport.

Maar inmiddels ligt de focus weer op het huidige seizoen, op de start van de tweede helft. Gemert bezet een zesde plaats en wil in de komende weken verder naar boven opschuiven. Dongen en EHC lijken uit te gaan maken wie er kampioen wordt, de enige weg die daarnaast naar promotie leidt is via een periodetitel. Daar ligt dus een mooie uitdaging!

Ook Blauw Geel gaat proberen om op de ranglijst te klimmen. Na een beroerde seizoensstart is de ploeg van trainer Erwin van Breugel weer opgekrabbeld en als vanouds moeilijk verslaanbaar. Die opgaande lijn wil de ploeg richting het voorjaar voortzetten.

Als de eerste onderlinge confrontatie van dit seizoen een voorbode is, dan zit de voetballiefhebber zaterdagavond goed. De wedstrijd op sportpark Molenbroek werd een waar spektakel, met een onwaarschijnlijke 6-4 als uitslag in het voordeel van de mannen van Bert Ruijsch. Thijs van Pol scoorde liefst vier keer.

Gemert zal in ieder geval tot de tanden gewapend naar Veghel afreizen. Het Prins Willem Alexander-sportpark is de zwartwitten de laatste jaren niet goed gezind en Gemert wil daar eindelijk eens verandering in brengen. De ploeg speelde lang niet altijd slecht, maar op een of andere manier gingen er maar weinig punten mee naar Gemert.

Zo’n herstart van de competitie is een goed moment om dat tij te keren. Na het prima verlopen korte trainingskamp in het Spaanse Torrevieja en  de 1-4 overwinning op eersteklasser Deurne lijkt de equipe er klaar voor.

Het Veghelse sportpark heeft als adres Prins Willem Alexander Sportpark 24. Let op: de wedstrijd begint niet om 19.30 uur, zoals gewoonlijk op zaterdagavond, maar al om 19.00 uur. Tot dan!