Met oude kleding helpt u vv Gemert en Stichting Leergeld!

22 oktober 2016

Op sportpark Molenbroek, bij de hoofdingang van vv Gemert, staat sinds dit weekeinde een speciale kleding- en schoenencontainer. Heeft u oude kleding en/of schoenen? Deponeer ze – gaarne aangeleverd in een afgesloten plastic zak – in deze container. De opbrengst komt deels ten goede aan voetbalvereniging Gemert en tevens voor een deel aan Stichting Leergeld.

Deze stichting biedt kinderen de kans om mee te doen aan binnen- en buitenschoolse activiteiten, zoals lid worden van een voetbalclub,  als zij dat om financiële redenen niet kunnen. Stichting Leergeld voorkomt dat deze kinderen letterlijk aan de zijlijn komen te saan en biedt hen hiermee een springplank, waardoor zij opbloeien, kennis en vaardigheden ontwikkelen en eigenwaarde krijgen.

Als u uw overbodige kleren en schoenen in de gele container op  ons sportpark deponeert, snijdt het mes dus aan meerdere kanten: u kunt op een gemakkelijk toegankelijke plek u oude spullen kwijt, geeft uw kleding en schoenen daarmee een tweede leven én helpt  tegelijkertijd zowel de voetbalvereniging als Stichting Leergeld!

Over enkele weken wordt overigens een nieuwe container geplaatst met de mogelijkheid om nog meer materialen af te leveren.

Wij houden u daar via deze site van op de hoogte!