Grandioos  Bourgondisch Voetbaltoernooi 2018

25 juni 2018

Afgelopen weekend reisden ruim 500 voetballers en voetbalsters vanuit alle uithoeken van Nederland en België af naar Gemert voor een weekend vol voetbal, plezier en bourgondisch genot. Op het complex van voetbalvereniging Gemert vond namelijk alweer de vierde editie van het Bourgondisch Voetbal Toernooi plaats. Met optredens van o.a. Bracchus, DJ Ronald, feestband PROOST, DJ Siem en De Weavers was het gedurende het hele weekend één groot feest op sportpark Molenbroek. De organisatie van het toernooi blikt terug op een grandioos evenement.

Zet ruim 500 voetballers en voetbalsters bij elkaar, voeg daar bourgondische ingrediënten en muzikaal vertier aan toe en een heus feest is geboren. Dat bleek ook de afgelopen dagen weer op de velden van vv Gemert. Overdag was er een sportieve strijd op de velden. In de avonduren werd de strijdbijl begraven en werd er gebroederlijk feest gevierd in de grote feesttent op de parkeerplaats van de voetbalclub.

Op vrijdagmiddag was het al meteen gezellig op het sportcomplex. Eerst op het sfeervolle buitenterras waar DJ Paul voor een lekker stukje muziek zorgde en later die avond in de grote feesttent waar cantusband Bracchus  en DJ Ronald er met hun feesthits een sfeervolle openingsavond van maakten.

De volgende ochtend werd er, na een stevig ontbijt, afgetrapt voor het voetbaltoernooi. Gedurende de hele dag werd er volop gestreden op de Gemertse voetbalvelden. Tussen de wedstrijden door kon men op het horecaplein terecht voor muziek van o.a. DJ Paul en DJ Teun, de Weavers en een hapje en drankje.

Op zaterdagavond werden de toernooideelnemers getrakteerd op een heerlijk Bourgondisch buffet. Met een goedgevulde maag konden zij zich vervolgens gaan opmaken voor de grandioze feestavond. Tijdens deze avond zorgden feestband PROOST en DJ Siem voor een fantastische sfeer. Met hits van vroeger en nu werd de feesttent letterlijk op zijn kop gezet. Rond de klok van 01.00 uur was het feestje in de tent voorbij, maar dat weerhield de toernooideelnemers er niet van om het feestje nog even voort te zetten. Het bleef nog tot in de vroege uurtjes onrustig in het tentenkamp op sportpark Molenbroek.

Ondanks de korte nacht moest er op zondagochtend toch weer gevoetbald worden. Tijdens deze vierde editie van het BVT was de eindstand van de poule op zaterdag bepalend voor de poule-indeling van de zondag. Op die manier kwamen de teams op de zondag uit in gelijkwaardige poules en was er voor ieder team nog volop kans op de winst. Dat resulteerde in het feit dat er aan het einde van de dag maar liefst zeven winnaars waren. Zij gingen naar huis met een goedgevulde Bourgondische levensmiddelenmand. De wisselbeker voor het meest bourgondische team ging dit jaar naar de heren van Hoofddorp 12.

Daarmee kwam een eind aan een fantastisch weekend. De organisatie blikt terug op een meer dan geslaagd evenement, dat zeker naar meer smaakt.

Tevens wil de organisatie iedereen, van deelnemer tot aan alle vrijwilligers, hartelijk bedanken voor het doen slagen van dit fantastisch weekend.