Gemertse ballen en shirts in Gambia

15 maart 2016

Sinds ruim een jaar heeft voetbalvereniging Gemert een band met The Future Gambia, de stichting van Joop en Wilma Martens die zich inzet voor het welzijn en de toekomstmogelijkheden van kansarme kinderen in het Gambiaanse dorp Sanchaba,  voornamelijk via beter onderwijs. Zo steunt de stichting de bouw van een nieuwe school.

Voetbal is volksport nummer één in Gambia en wordt gespeeld op zandgrond. Sommigen hebben een shirt, maar de meesten niet. Sommige hebben voetbalschoenen, sommigen voetballen zelfs op slippers of op blote voeten. Met de spullen die de leden van vv Gemert verzamelden, kon een heel team compleet uitgerust worden. Daar hebben we al eerder foto’s van op de site getoond.

Later gingen opnieuw shirts en ook ballen richting Afrika. Zie bijgaande foto’s.

Onlangs werd voetbalvereniging Gemert verrast met een mooi schilderij als dank voor de ‘sponsoring’ van de stichting.

foto 4 foto 3 foto 2 foto 1 foto 3 (1)