Gemert zonder punten terug uit Halsteren

2 september 2018

Gemert is er op bezoek bij Halsteren niet in geslaagd om punten mee te nemen. De ploeg van trainer Reinald Boeren verloor in de competitie-opening met 2-1. De goals op sportpark De Beek vielen allemaal voor rust.

Het elftal van Gemert was op één positie gewijzigd ten opzichte van de wedstrijd tegen HVCH, afgelopen dinsdag. Youri van Brussel stond in de basis ten koste van Dennis Groen.

Goed voetbal was op de dramatische grasmat in Halsteren nauwelijks mogelijk. De hobbelige wei maakte combinaties en vlotte aanvallen schaars. De eerste minuten gingen nog gelijk op. Thijs van Pol had een eerste kansje, maar zag zijn kopbal naast gaan. De eerste de beste kans voor de thuisploeg was wel raak. Aan de 1-0 zat een lelijke buitenspellucht. Karim Didi wandelde  aan de rechterkant op zijn gemakje terug na een aanval, toen hij plots de bal kreeg toegespeeld na Gemerts balverlies op het middenveld. De  grensrechter hield zijn vlag omlaag (onterecht?), waarna de Halsteren-speler een loepzuivere voorzet produceerde op de inkomende Robert Braber. Voor de ex-prof was het een koud kunstje om de bal binnen te koppen.

Geruggesteund door die goal had Halsteren een kwartier lang een stevig overwicht. Gemert was onrustig en kwam nauwelijks tot een goede opbouw. Halsteren ging wat beter om met de omstandigheden. Dat resulteerde na 20 minuten in de 2-0. Gemert zag er opnieuw niet goed uit op het middenveld, moest balverlies corrigeren, maar werd daarbij verrast door een prachtige lob over Bono Barten in de kruising. Was getekend Francis Kabwe Manengela.

De 2-0 kwam natuurlijk hard aan bij de zwartwitten en de meegereisde aanhang. Toch kwam de ploeg richting het einde van de eerste helft weer wat beter in de wedstrijd. De ploeg knokte en Willem den Dekker zorgde voor de aansluiting. Met een schot van afstand verraste hij de keeper van Halsteren en tekende hij voor zijn eerste officiële doelpunt voor Gemert.

Met 2-1 op het bord bij rust was er nog vanalles mogelijk voor de zwartwitten, maar de tweede helft bleef het moeizaam wat de ploeg liet zien. Qua wilskracht viel er niets op aan te merken, voetballend was het niet van het niveau zoals we dat in de voorbereiding soms hebben kunnen zien.

Gemert kwam goed weg toen een bal uit de kluts op de paal bij Bono Barten viel en ging daarna op jacht naar de gelijkmaker. De ploeg kwam evenwel tot te weinig kansen om Halsteren defensief echt in verlegenheid te brengen. Daarom werd richting het einde steeds vaker voor opportunisme gekozen. Bram Jacobs schoof in de slotfase in als extra spits. Dat leidde in de laatste minuten toch nog voor een paar hachelijke momenten voor het Halsterense doel en één grote kans. De ingevallen Jasper Lalisang kreeg de bal aangespeeld van Jacobs, maar schoot de bal in het zijnet, waarmee de beloning voor de Gemertse strijdlust uitbleef.

Komende zondag speelt Gemert de eerste thuiswedstrijd van de nieuwe competitie. Om 14 uur is dan IFC uit Hendrik-Ido-Ambacht de tegenstander.

GEMERT: Barten; Teuben, Vermeulen, Jacobs, Van den Broek; Leijten, Den Dekker, Van Brussel (68. Lalisang); Kemper, Van Pol, Vereijken (59. Groen).