Gemert zondag tegen TOP

5 november 2015

Gemert 1 heeft twee uitwedstrijden in Oss voor de boeg. De zwartwitten spelen op zondag 15 november tegen DESO, maar gaan komende zondag eerst op bezoek bij sv TOP.

TOP heeft een zeer roerige eerste helft van 2015 achter de rug. Een staking van spelers voor het duel met UDI’19, een op non-actief gezette trainer en het vertrek van een groot aantal spelers naar stadgenoot DESO vormden enkele ingrediënten voor een half jaar dat ze aan de Hescheweg het liefst snel vergeten. Maar de club zat niet bij de pakken neer en wist toch een aardige selectie op de been te brengen, geleid door een nieuwe coach in de persoon van Chris van den Dungen.

Komend vanuit zo’n complexe situatie heeft de club eigenlijk de wind in de rug nodig, maar vooralsnog zijn er vooral tegenslagen. De smalle selectie heeft te maken met een aantal blessuregevallen. Daardoor wordt het een moeilijk verhaal en dat komt ook tot uiting op de ranglijst. De ploeg staat onderaan en heeft na acht speelronden nog geen enkel punt bemachtigd. Ook het doelsaldo spreekt boekdelen; vier voor en 27 tegen. TOP moet zich vasthouden aan de theorie dat met elk slecht resultaat de kentering dichterbij komt. Tegelijkertijd zal Gemert waken voor onderschatting, wetende dat een kat in het nauw vreemde sprongen maakt.

De zwartwitten tankten afgelopen zaterdag vertrouwen met een duidelijke 4-0 overwinning op Baronie door doelpunten van Jasper Lalisang (2x), Ralf Kemper en Coen Brouwers. De ploeg van Bert Ruijsch kwam tegen de Bredanaars geen moment in de problemen en de defensie bleef voor de tweede keer op rij zonder tegendoelpunten. Dat biedt houvast voor de komende weken  Gemert speelt voor het kerstreces nog vijf competitiewedstrijden; drie uit (TOP, DESO, DOSKO) en twee thuis (EHC en Gestel).

Met Mark van Dijk en Youri van Brussel weer in de gelederen heeft Bert Ruijsch bovendien weer wat meer mogelijkheden. Ook Jens Leijten is er zondag gewoon bij. De middenvelder van de zwartwitten werd in de slotseconden van de wedstrijd tegen OSS’20 bestraft met een rode kaart, maar ging overtuigd van zijn onschuld in beroep tegen de schorsing. Afgelopen week werd hij inderdaad vrijgesproken.

Vorig seizoen kwam Gemert tegen TOP weliswaar knap terug van 2-0 tot 2-2, maar overheerste na afloop de kater omdat puntverlies niet nodig was geweest. Hopelijk pakt de ploeg zondag wel de volle buit en houdt het daardoor zicht op de subtop van de hoofdklasse B.  De wedstrijd op het sportpark nabij het stadion aan de Hescheweg, de thuisbasis van eerstedivisionist FC Oss, begint om 14.30 uur.

De wedstrijd in Oss begint zondag om 14.30 uur.