Gemert zondag op eigen veld tegen vv de Meern

15 september 2018

Gemert boekte afgelopen zondag in de thuiswedstrijd tegen IFC haar eerste competitiezege van het nieuwe seizoen. Een prima prestatie van de zwartwitten, die een scherpe, frisse indruk maakten. Aanstaande zondag (16 september) staat er opnieuw een thuiswedstrijd voor Gemert op het programma. Dit keer tegen vv de Meern.

VV de Meern is afkomstig uit De Meern, een plaats ten westen van de stad Utrecht. De in 1947 opgerichte club heeft op dit moment ongeveer 2000 leden. De Utrechters spelen hun wedstrijden op het in 2005 geopende sportpark De Meern.

De oranjehemden promoveerden in het seizoen 2016/2017 vanuit de hoofdklasse A naar de derde divisie, maar degradeerden na één seizoen terug naar de hoofdklasse B. In 2013 ontving de ploeg de Rinus Michels Award voor de beste jeugdopleiding. Bekende (ex-)spelers van De Meern zijn o.a. de huidige assistent-trainer van FC Utrecht Rick Kruys, en de ex-Utrecht-spelers Jordy Zuidam en Sander Keller.

Omdat het duel in het openingsweekend tegen sv Meerssen werd uitgesteld in verband met het 100-jarig bestaan van de Limburgers speelde De Meern afgelopen zondag pas het eerste duel in de competitie. Op eigen veld gingen de Utrechters met 0-3 onderuit tegen vc Vlissingen, maar het spel van de Meern zag er beslist niet slecht uit in dat duel.

Voor onze ploeg is het zaak om na de overwinning van afgelopen zondag de goede lijn door te trekken. Een overwinning zondag brengt de ploeg weer in de buurt van de bovenste plaatsen en daar willen de mannen van Reinald Boeren ook graag naartoe.

Het duel op sportpark Molenbroek begint zondag op de gebruikelijke tijd van 14.00 uur. Hopelijk ben u weer in groten getale aanwezig om onze jongens te steunen.

Graag tot dan!