Gemert zondag op eigen veld tegen RKAVV

29 november 2018

De selectie van Gemert maakt zich op voor een razendspannend slot van de eerste competitiehelft. Na de 0-2 zege afgelopen zondag in Vlissingen zijn de zwartwitten nog steeds de te kloppen ploeg in de hoofdklasse B, maar de verschillen in de top 5 blijven onverminderd klein. Gemert speelt dit kalenderjaar nog drie competitiewedstrijden. Zondag ontvangt de ploeg RKAVV, waarna op 9 december in Rotterdam Leonidas wacht. Zondag 16 december sluit Gemert thuis de eerste competitiehelft af met de kraker tegen Baronie, op dit moment mede-koploper.

Zondag dus tegen RKAVV, wat staat voor Rooms Katholieke Aloysius Voetbal Vereniging, De vereniging is opgericht in 1922 en afkomstig uit het Zuid-Hollandse Leidschendam. Gemert en RKAVV kwamen elkaar twee keer eerder tegen in competitieverband. In november 2016 stonden Gemert en RKAVV voor het eerst in tegenover elkaar op sportpark Molenbroek. Gemert won het duel destijds ondanks een zeer vroege rode kaart voor aanvoerder Mark van Dijk met 3-1. In het voorjaar van 2017 was Gemert in Leidschendam met 0-3 te sterk voor RKAVV.

Zondag ontmoeten Gemert en RKAVV elkaar dus voor de derde keer. Gemert is aan een uitstekende eerste seizoenshelft bezig, de ploeg scoort makkelijk en zit ook defensief goed in elkaar de laatste weken. Voor RKAVV  verloopt het seizoen nog wat moeizamer. De ploeg van trainer Maurizio Ceccucci begon ambitieus, maar sprokkelde vooralsnog slechts 9 punten bij elkaar, goed voor een dertiende plaats op de ranglijst.

Gezien de stand is Gemert favoriet zondag, maar de ploeg zal op haar hoede moeten zijn. RKAVV liet afgelopen zondag in de met 0-1 verloren wedstrijd tegen Baronie zien dat het tot prima voetbal in staat is en zo ook de hooggeklasseerde opponenten pijn kan doen.

Een wedstrijd dus om naar uit te kijken voor u als trouwe supporter van onze zwartwitten.

Dus graag tot zondag 14.00 uur op sportpark Molenbroek!