Gemert zondag op bezoek bij BVC ’12

12 mei 2018

Met de zware bekerfinale van afgelopen donderdag en het feest dat volgde na de zwaarbevochten 2-3 zege op rksv Wittenhorst nog in de benen, staat voor Gemert aanstaande zondag (13 mei) alweer het treffen in het Gelderse Beek tegen BVC ’12 (Beekse Voetbalclub ’12) op het programma.

Gemert gaat met een heerlijk gevoel naar Beek. De ploeg won afgelopen donderdag zoals gezegd na een zinderende finale in Deurne de districtsbeker. Daarnaast is het door het winnen van de eerste periodetitel al maanden verzekerd van de nacompetitie, waarin een plek in de derde divisie is te verdienen.

Nu vrijwel alle achterstallige duels zijn ingehaald, bezet Gemert samen met Jong Den Bosch en sv Meerssen de vijfde plaats. Omdat Gemert het uitduel tegen Halsteren nog moet inhalen (op donderdag 17 mei) en het slechts een punt minder heeft dan de huidige nummer 4 UDI’19 hebben de mannen van Dennis Dekkers de kans op een mooie eindklassering nog volledig in eigen hand. Dan zal er aankomende zondag echter wel gewonnen moeten worden.

Gemert treft aanstaande zondag op Sportpark ’t Groothuis een tegenstander die de punten nog broodnodig heeft. BVC ’12, na een ongekende opmars vanuit de 5e klasse dit seizoen voor het eerst actief op hoofdklasseniveau, bezet op dit moment de 13e plaats op de ranglijst. Deze plaats betekent aan het eind van het seizoen promotie/degradatiewedstrijden spelen en dat is iets wat de ploeg uiteraard koste wat kost wil voorkomen.

De situatie is zeker nog niet uitzichtloos voor BVC ’12. De achterstand op de veilige plaats 12, die op dit moment wordt ingenomen door het Bredase Baronie, bedraagt slechts 2 punten. Om zich direct veilig te spelen zullen de mannen van trainer Luuk Maes wel punten moeten pakken in de laatste 3 wedstrijden, te beginnen aanstaande zondag tegen onze zwartwitten.

Meevaller voor Gemert, dat niet geheel ongeschonden uit de zware bekerfinale is gekomen, is dat het zondag weer kan beschikken over Ralf Kemper en Jasper Lalisang. Beide aanvallers waren  geschorst voor de bekerfinale en kunnen dus uitgerust aan het duel in Beek beginnen.

Graag tot aanstaande zondag op Sportpark ’t Groothuis in Beek, aftrap 14.00 uur.