Gemert zondag naar Jong FC Den Bosch

7 december 2017

Voor Gemert staat er aanstaande zondag (10 december) een bijzondere wedstrijd op het programma. voor het eerst in haar 105-jarig bestaan speelt Gemert dan een competitiewedstrijd tegen een BVO ( betaald voetbal organisatie), namelijk Jong FC Den Bosch

De selectie van Dennis Dekkers heeft voor de winterstop nog twee stevige noten te kraken in de hoofdklasse B.

Eerst reist de ploeg zondag naar de hoofdstad van Brabant, waar het jeugdige talentvolle Jong FC Den Bosch wacht, waarna op zondag 17 december de eerste seizoenshelft wordt afgesloten met een thuiswedstrijd tegen het dit seizoen sterk acterende Groene Ster.

Jong FC Den Bosch komt sinds vorig seizoen uit in het amateurvoetbal met als voornaamste doel om de jonge talenten die worden klaargestoomd voor het eerste elftal te laten wennen aan het spelen van wedstrijden onder weerstand.

Na de degradatie uit de derde divisie vorig seizoen komt de ploeg van trainer van Erik van de Ven (die in het verleden als speler o.a. uitkwam voor Helmond sport en Top Oss) dit jaar uit in de hoofdklasse B. Na een wat aarzelend begin draaien de jonge Bosschenaren inmiddels aardig bovenin mee.

Hoewel het voor Gemert zeker niet makkelijk zal worden moet de ploeg in staat worden geacht om met de volle winst terug te komen uit Den Bosch zondag. De vormdip van de afgelopen weken lijkt voorbij en Dennis Dekkers heeft de beschikking over een brede en kwalitatief sterke reservebank, zodat hij wat te kiezen heeft als de wedstrijd daar om vraagt.

Daarnaast heeft Gemert de laatste maanden voldoende bewezen dat het dit seizoen tegen ploegen die zelf ook willen voetballen goed uit de verf komt en dat Jong FC Den Bosch een goed voetballende ploeg is staat wel vast.

Alle ingrediënten zijn dan ook aanwezig voor een leuke pot voetbal zondag op sportpark De Vliert (amateurs BVV) waar om 14.00 zal worden afgetrapt. Let op: dat is een half uurtje vroeger dan eerder gepland! Het terrein van BVV ligt aan de Victorialaan 20 (naast het stadion van FC Den Bosch).

Graag tot zondag.