Gemert wint van De Treffers: 5-3

26 maart 2019

Gemert-De Treffers werd dinsdagavond een doelpuntrijke wedstrijd. De zwartwitten trokken op eigen veld aan het langste eind en wonnen met 5-3 van de Groesbeekse tweededivisionist.

Voor komend weekeinde staat er geen wedstrijd gepland voor Gemert, vandaar de midweekse oefenwedstrijd tegen de ploeg van de voormalige zwartwitters Ruben Rodrigues en Anton Janssen.

De twee teams speelden vanzelfsprekend niet met hun reguliere basiself. Bij Gemert startte bijvoorbeeld Sem Jansen, de jonge belofte uit de eigen opleiding. Ook Dennis van Rooij, Erwin van den Broek en Jasper Lalisang speelden. Later maakte middenvelder Dennis Groen na lang blessureleed zijn rentree in het eerste elftal.

Gemert deed het heel aardig tegen de twee klassen hoger uitkomende opponent en leidde bij rust met 3-1 door treffers van Sander Vereijken (2x) en Ralf Kemper. Na rust werd het zelfs 4-1 door opnieuw een doelpunt van Sander Vereijken, zijn derde van de avond. Thijs van Pol, in de tweede helft ingevallen, tekende voor het laatste Gemertse doelpunt.

De eerstvolgende wedstrijd voor Gemert is op zondag 7 april; dan wacht de belangrijk uitbeurt tegen Unitas, de nummer vijf van de ranglijst.