Gemert op zoek naar kentering in thuisduel met Goes

13 februari 2018

Dat Gemert de goede vorm van voor de winterstop op dit moment ontbeert, is inmiddels genoegzaam bekend. Hopelijk heeft het vrije (carnavals) weekend de spelers goed gedaan, zodat ze aanstaande zondag (18 februari) uitgerust en fris tegen het Zeeuwse Goes op jacht kunnen gaan naar de eerste zege van 2018.

Goes keerde aan het begin van het huidige seizoen na een afwezigheid van 3 jaar weer terug in de hoofdklasse en begon ambitieus aan de competitie. De Zeeuwen zijn op dit moment terug te vinden op de zevende plaats. In september van het vorig jaar troffen de ploegen elkaar voor het eerst in Goes. Dat duel werd met 2-1 gewonnen door de gastheren. Dat was de eerste nederlaag voor de zwartwitten. Beide ploegen lieten toen zien weinig voor elkaar onder te doen.

Zondag treffen ze elkaar voor de tweede keer dit seizoen. Dit keer in de thuishaven van Gemert. Goes speelde in het carnavalsweekeinde een inhaalwedstrijd tegen Jong FC Den Bosch. De Zeeuwen wonnen met 3-1. Na een gelijkspel en twee achtereenvolgende nederlagen kwam die driepunter als geroepen voor de equipe van trainer Rogier Veenstra.

Het wordt derhalve een interessante krachtmeting tussen de twee ploegen die hebben aangetoond dat ze voetballend gezien bij de besten in de hoofdklasse B behoren. De belangen zijn groot. Gemert kan bij verlies de titel wel uit het hoofd zetten terwijl ook Goes – wil het nog een rol van betekenis spelen dit seizoen – de volle winst moet pakken op sportpark Molenbroek.

De wedstrijd begint zondag op het gebruikelijke tijdstip van 14.00. U bent van harte uitgenodigd.

Graag tot zondag!