Gemert weet weer wat winnen is

4 december 2017

Na 3 competitiewedstrijden op rij zonder zege, heeft Gemert tegen Baronie weer  een overwinning geboekt. Gemert zegevierde na een sterke eerste en een mindere tweede helft uiteindelijk verdiend met 2-1 op sportpark Molenbroek.

Gemert, waar Dennis Groen een basisplaats had gekregen van trainer Dennis Dekkers, drukte Baronie gelijk vanaf het beginsignaal van scheidsrechter kok naar achteren. Deze speelwijze leverde de zwartwitten al na 11 minuten een voorsprong op. Ruben Rodrigues gaf de bal prima voor op Ralf Kemper, die wel raad wist met dit buitenkansje, 1-0.

Enkele minuten later had Jasper Lalisang na goed voorbereidend werk van Jens Leijten de 2-0 op zijn schoen, maar voor open doel wist ‘Lali’ het net niet te vinden. De tweede treffer kwam er na een half uur spelen alsnog toen Ralf Kemper een prima voorzet afleverde die door Ruben Rodrigues werd binnengekopt.

Baronie kwam in de eerste helft eigenlijk niet in het stuk voor. Slechts eenmaal kwamen de Baronnen gevaarlijk in de buurt van Gemert-keeper Bono Barten, die zijn doel echter zonder al te veel problemen schoonhield.

Na rust was Gemert een stuk minder op dreef, maar kreeg het via Ruben Rodrigues en Ralf Kemper toch nog twee mogelijkheden om de score verder uit te bouwen. De twee smaakmakers van Gemert deze middag lieten deze echter onbenut.

Dit kwam Gemert nog bijna duur te staan toen Dennis Peragon 7 minuten voor tijd via een onberispelijk genomen vrije trap de aansluitingstreffer op het bord zette, 2-1. Even later waren de Bredanaars – opnieuw via een vrije trap – dichtbij de gelijkmaker, maar tot opluchting van alles en iedereen gaven de zwartwitten de zege niet meer uit handen.

Na afloop werd het nog leuker voor Gemert toen bekend werd dat O.S.S.’20 tegen sc Woezik was blijven steken op 2-2. Gemert heeft hierdoor nu nog slechts een punt minder dan de lijstaanvoerder uit Oss.

GEMERT: Barten, Leijten, Brugmans, Van Rooij, Van Berlo, Brouwers, Rodrigues, Groen, Kemper (75. Carlos David), Lalisang (65. Van Brussel), Jansen.

Kijk voor meer wedstrijdfoto’s van Frans Brzoskowski in het foto-album op deze site.