Onverzettelijk Gemert vloert nummer twee EHC: 1-0

29 november 2015

Gemert 1 heeft zondagmiddag drie belangrijke punten binnengeloodst tegen EHC/Heuts. Vooral de manier waarop zal Gemert houvast geven; met een over-mijn-lijk-mentaliteit werd de 1-0 overwinning veiliggesteld.

Gemert-EHC werd een echte topwedstrijd, qua voetbal, fysiek en mentaal. De ploeg uit Hoensbroek maakte al snel duidelijk dat de tweede plaats op de ranglijst geen toevalstreffer is. EHC is uitgebalanceerd, technisch onderlegd, kan een hoog tempo spelen en maakte het Gemert met name in de beginfase een paar keer heel moeilijk. In de derde minuut schoot Karim Mahmoud de bal buiten bereik van Sven van Ommeren op de paal, in de 9e minuut was een tikje van de Gemertse keeper net voldoende om diezelfde Mahmoud van scoren af te houden. Lars Gulpen schoot in de dertiende minuut in het zijnet. Gemert zette daar een schot bovenop de lat van Vincent Buijssen tegenover.

Toch kwam de thuisploeg op voorsprong. Na ruim een kwartier torende Davy Vermeulen boven alles en iedereen uit. Hij kopte de bal voor de voeten van Buijssen, die de 1-0 op het scorebord bracht. De openingstreffer was misschien tegen de verhoudingen in, maar werd door de Gemertse aanhang niet minder gekoesterd.

Die treffer bracht direct meer evenwicht in de wedstrijd, die onverminderd bleef boeien. De Limburgers hadden continu dreiging, maar ook Gemert kreeg zijn kansen. De beste was voor Vincent Buijssen, kort voor rust. Gelanceerd door Yoeri Vissers slaagde de linkeraanvaller er niet in om EHC-doelman Job Bulters – een boom van een vent – te verschalken.

Het publiek ging er na rust nog eens goed voor zitten en werden op haar wenken bediend. De wedstrijd zakte geen moment in. Het tempo bleef hoog, de duels werden onvoorwaardelijk ingegaan. EHC kreeg daarbij kansen. Dat na afloop Sven van Ommeren tot ‘man of the match’ werd uitgeroepen, is wat dat betreft tekenend.

Tegelijkertijd had Gemert onder regie van de sterkhouders Mark en Erik van Dijk mogelijkheden om de wedstrijd in het slot te gooien. Met name rond de tachtigste minuut.  Yoeri Vissers kreeg de ultieme kans na een voorzet op maat van Jasper Lalisang. Even later liet hij een pegel los waar Bulters veel moeite mee had. Dat was dé fase dat Gemert had kunnen toeslaan, want in de 82 minuut kon Bulters alleen met een katachtige reactie voorkomen dat Thijs van Pol de 2-0 binnenkopte.

De treffer bleef uit, waardoor een spannende, soms hectische slotfase onvermijdelijk werd. EHC, dat dit seizoen nog maar één keer had verloren, draaide de duimschroeven aan en zette aan voor een slotoffensief. Maar Gemert toonde zich onverzettelijk, knokte voor elke meter en met vereende krachten werden de Limburgse dadendrang beteugeld. Na negentig minuten verwelkomden de Gemertse supporters de 1-0 met gejuich. Zij hadden het druilerige herfstweer weerstaan en waren beloond met een enerverend duel en drie zwaarbevochten punten.

GEMERT: Van Ommeren: Leijten, Vermeulen, Mark van Dijk en Kuijpers; Erik van Dijk, Lalisang en Vissers; Habraken (77. Kemper), Van Pol en Buijssen (88. Brugmans)

VVG EHC-133VVG EHC-134VVG EHC-135 VVG EHC-136