Gemert versterkt zich met Stijn van den Broek!

27 maart 2019

Gemert heeft de eerste versterking voor het nieuwe seizoen binnen! Stijn van den Broek komt de zwartwitte gelederen met ingang van komende zomer versterken. Stijn speelt nu voor DSV, de vierdeklasser uit St. Anthonis, waar ook onze keeper Bono Barten vandaan komt.

Stijn is aanvaller en maakte vorig seizoen 26 doelpunten voor de ploeg in zijn woonplaats. Het eerste deel van dit seizoen ging voor Stijn in rook op door een breuk aan de linkerenkel, opgelopen bij een tackle van de tegenstander. Het herstel hield hem maanden aan de kant, maar sinds de winterstop is hij fit en speelt hij weer.

De student werktuigbouwkunde aan de TU in Eindhoven – 19 jaar oud – kijkt uit naar het nieuwe avontuur, vertelde hij na het zetten van de handtekening. Vorig jaar was er al interesse van omliggende clubs. Toen koos hij bewust voor een langer verblijf bij DSV. ,,Toen heb ik wel aangegeven dat er serieus over zou nadenken als er dit seizoen een mooie club voorbij zou komen. Gemert is zo’n club. Ik studeer in Eindhoven, dus qua ligging is Gemert perfect. En de club heeft een goede naam.”

Hij sprak uitgebreid met Bono Barten over de overgang. ,,Dat heeft me wel geholpen. Ik heb veel zin om hier volgend seizoen te starten.”

De Technische Commissie heeft ook overeenstemming bereikt met Justin Houwers. De middenvelder uit Reuver, die in het elftal van Reinald Boeren als linksback een basisplaats heeft verworven, begint na de zomer aan zijn tweede seizoen op sportpark Molenbroek.

Ook werd zaterdag bekendgemaakt dat Balder van Osch volgend seizoen niet meer het zwartwit om de schouders trekt. De middenvelder verhuist naar vv Handel. Balder doorliep alle jeugdteams van vv Gemert en speelde de voorbije jaren regelmatig in het eerste elftal, maar slaagde er niet om in een vast plekje te bemachtigen in de hoofdmacht. Wij wensen Balder volgend seizoen veel succes bij de buren!