Gemert versterkt zich met Mark Westerlaken

23 mei 2019

Gemert heeft de selectie voor volgend seizoen in principe rond. De laatste versterking luistert naar de naam Mark Westerlaken. De centrale verdediger traint al sinds de winter mee met de zwartwitten en is ook al speelgerechtigd. Afgelopen zondag maakte hij al zijn officiële debuut in de Gemertse hoofdmacht.

Mark is 22 jaar en woont in Nuland. Hij begon bij Nulandia met voetballen en werd al snel gescout door FC Den Bosch. Tien jaar speelde hij in de jeugdopleiding van de profclub.

Toen stond hij op een kruising: verder met voetbal of kiezen voor een maatschappelijke carrière? Hij koos voor het laatste en de studie fysiotherapie, die hij toen al volgde en komende maand af gaat ronden. Na FC Den Bosch speelde hij een jaar bij TOP Oss en kwam in dat seizoen ook uit tegen Gemert. Later speelde hij twee jaar bij Blauw-Geel’38, totdat hij afgelopen zomer vertrok naar het Indonesische eiland Bali om af te studeren.

Deze winter was hij terug en pakte hij het voetbal op bij Gemert. ,,Waarom Gemert? Ik kende al een paar jongens. Coen Brouwers is een goede vriend van me, dus dat contact was snel gelegd”, vertelt Mark. Op Bali had hij zijn conditie op peil gehouden. ,,Maar ik miste natuurlijk het echte voetbalritme.”

Hij speelde met Gemert de oefenwedstrijd tegen Erp, zat op de bank tegen Halsteren en viel afgelopen zondag een kwartier voor het einde in als vervanger van Bram Jacobs.

De samenwerking in de voorbije maanden beviel van twee kanten goed. Mark kwam ook nadrukkelijk voor volgend seizoen in beeld door het vertrek van Dennis van Rooij en de blijvende onzekerheid rond de hardnekkige blessure van Jori Vermeulen, beide ook spelers voor het hart van de defensie. De Technische Commissie en Mark gingen om de tafel en kwamen tot een akkoord.

Mark: ,,Gemert is een warme club. Dat had ik al gehoord en ik heb het nu zelf ook ervaren. In de regio zijn er een paar clubs waar je graag voor wilt spelen en daar hoort Gemert bij. De zaken zijn er altijd goed op orde, ze weten waarvoor ze staan en wat ze willen. De selectie is geen verzameling losse talentjes, maar een echte groep, dat spreekt me wel aan.”

Of hij volgend seizoen bij een hoofdklasser of derdedivisionist speelt, wordt in de komende weken duidelijk. Eerste cruciale halte is de uitwedstrijd tegen Baronie, komende zondag. Mark is optimistisch: ,,Ik merk dat de groep scherp is en er echt voor wil gaan.”