Gemert verliest tweede uitduel

Gemert heeft ook het tweede uitduel van de competitie verloren. De ploeg van trainer Bert Ruijsch kon het zondagmiddag niet bolwerken tegen Dongen: 2-0.

Gemert was voorbereid om een zware, moeilijke seizoenstart en wordt daarin nu bevestigd. Drie punten is de buit na drie wedstrijden.

Gemert kon in Dongen weer een beroep doen op Mark van Dijk. Hij keerde terug nadat een schouderblessure hem lang parten speelde. Daar stond tegenover dat Joost Habraken niet van de partij was, nadat hij vorige week tegen Blauw Geel geblesseerd naar de kant moest. Davy Vermeulen stond aanvankelijk in de basisopstelling geposteerd, maar moest op het laatste moment ziek afhaken. Kees Brugmans stond nu naast Mark van Dijk centraal in de defensie.

Gemert deed het op sportpark De Biezen in Dongen niet onaardig, maar kon op de bepalende momenten onvoldoende afdwingen. Over negentig minuten was de zege voor de thuisclub op basis van de kansen verdiend.

In het eerste half uur hielden de ploegen elkaar redelijk in evenwicht, met kansjes over en weer. Maar net als in Vlissingen twee weken geleden kreeg de thuisploeg richting het einde van de eerste helft meer controle. Het doelpunt viel op een ongelukkig moment: kort voor rust draaide Dongen-nieuweling Jorik Mijnhijmer de bal in de touwen: 1-0.

Gemert had nog een helft te gaan om die ruststand recht te zetten. Dat leek al vrij snel het geval, toen Thijs van Pol meteen na de hervatting alleen op doelman Jordy Taal afging. De poging strandde. Gemert voetbalde zoals gezegd niet slecht, maar was niet in staat om door te bijten en veel uitgespeelde kansen te creëren. In de fysieke duels was Dongen vaak net iets doortastender.

Het doek viel door een fout van Sven van Ommeren, die zich verkeek op een voorzet van Dongen-speler Mart van Bree.

Gemert probeerde aan te zetten, maar het lukte niet meer om het tij te keren. Komende zaterdag is de kans op revanche er al. Dan komt Halsteren op bezoek op sportpark Molenbroek.

GEMERT: Van Ommeren: Leijten, Brugmans, Mark van Dijk, Van den Elzen (75. Kuijpers); Erik van Dijk (56. Brouwers), Lalisang (56. Vissers), Van Berlo; Kemper, Van Pol, Buijssen.