Gemert uitgeschakeld in KNVB Bekertoernooi

19 augustus 2017

Het optreden van Gemert 1 in het hoofdtoernooi om de KNVB Beker is beperkt gebleven tot een (voor)ronde. Gemert speelde geen slechte wedstrijd zaterdagmiddag in Harderwijk tegen derde divisionist VVOG, maar verloor uiteindelijk na een 0-0 ruststand met 2-0.

Gemert dat aantrad zonder de geblesseerde doelman Sven van Ommeren en de geschorste centrumverdediger Bram Jacobs was in de eerste helft zeker niet de mindere van haar opponent die toch een klasse hoger uitkomt in het (zaterdag)amateurvoetbal.

De beste kans in de eerste helft was zelfs voor onze zwartwitten. 4 minuten voor rust leek Ron Jansen de score te gaan openen voor Gemert toen hij de bal uit een corner ineens op de pantoffel nam. Met een uiterste krachtsinspanning wist de doelman van VVOG een achterstand van zijn team echter ternauwernood te voorkomen.

Na rust liet VVOG zien dat het over een goede ploeg beschikt. De combinaties liepen vlotter en de spelers vonden elkaar een stuk gemakkelijker.

In de 49e minuut kon doelman Bono Barten met een geweldige redding nog een achterstand voorkomen, maar even later moest ook hij capituleren toen Jeffrey Arends na een goed genomen vrije trap de bal binnenkopte 1-0.

Gemert kreeg het steeds lastiger in de tweede helft en moest enige tijd later een tweede tegentreffer incasseren. Een schot van Braam kwam via de beide doelpalen voor de voeten van spits Frank Hol, die de bal simpel binnen kon tikken 2-0.

Gemert dat zoals gezegd goed voor de dag kwam in Harderwijk kreeg via de ingevallen Youri van Brussel een kwartier voor tijd nog een grote kans op de aansluitingstreffer, maar helaas kon hij de bal niet binnenkoppen.

Voor Gemert bleef het optreden in het KNVB Bekertoernooi zodoende beperkt tot een duel. Tegenstander VVOG mag zich op gaan maken voor een duel met Barendrecht in de tweede voorronde.